اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه 2 شهرکرد:

1.9 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه 2 شهرکرد گفت: در شش ماه نخست امسال یک میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات به مددجویان زیر پوشش این کمیته پرداخت شده است.

1.9 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شد
علیرضا اصغرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این میزان تسهیلات به بیش از 50 خانواده از افراد نیازمند و تحت حمایت این نهاد در شهرکرد، فرخشهر، هفشجان و طاقانک پرداخت شده است.
وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال 100 نفر در این شهرستان فراهم شده است.
اصغرزاده از اجرای طرح‌های اشتغالزایی به‌منظور خودکفایی مددجویان این استان خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های خدماتی، فنی، تولید، دامداری، خرید خودرو، صنعتی، کشاورزی، جوشکاری و پوشاک بوده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه 2 شهرکرد خاطرنشان کرد: در سال جهاد اقتصادی با اجرای طرح توانمندسازی 50 خانوار از افراد تحت حمایت به خودکفایی کامل رسیده و از حوزه حمایت این کمیته خارج شده‌اند.
وی بررسی و شناخت انواع محرومیت‌‌های مادی و معنوی نیازمندان را از مهم‌ترین وظایف کمیته امداد برشمرد و گفت: تبیین و تأمین نیازهای حمایتی، معیشتی، فرهنگی و ارتقای سطح زندگی افراد تحت حمایت، شناسایی خانوارهای نیازمند حمایت در مناطق مختلف استان از جمله مهم‌ترین وظایف این نهاد انقلابی است.
اصغرزاده ایجاد تسهیلات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای اقشار آسیب‌پذیر را از دیگر وظایف اصلی کمیته امداد دانست و افزود: پرداخت مستمری و اعطای وام قرض‌الحسنه ضروری، کمک به تعمیر و تهیه مسکن، ازدواج و جهیزیه نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند و انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و تأمین وسایل کمک آموزشی لازم و تعمیق باورهای دینی از مهم‌ترین این وظایف محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: بررسی و ارائه پیشنهاد خط مشی‌ها و سیاست‌های اجرایی طرح‌ها، فراهم کردن امکانات لازم به منظور خوداتکا کردن افراد و خانواده‌های تحت حمایت و سایر نیازمندان از طریق ایجاد اشتغال، اعطای وام، آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ایی و ارائه خدمات لازم در حد امکان از دیگر وظایف این نهاد به شمار می‌‌رود.
اصغرزاده تصریح کرد: ورود مددجویان به بازار کار و همچنین تلاش در عرصه تولید نوعی کمک به استقلال و توانمندسازی خانواده‌هاست که اکنون سیاست اصلی امداد بر این اصل استوار است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول