اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای رسیدن به مشهدالرضا صورت می گیرد؛

عبور رکابزنان کاشانی از 5 استان کشور

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان از عبور رکابزنان کاشانی از پنج استان کشور تا رسیدن به حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد.

عبور رکابزنان کاشانی از 5 استان کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهدی نادعلی ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروان دوچرخه‌سواری "حرم تا حرم " سازمان رفاهی تفریحی شهرداری این شهرستان اظهار داشت: کاروان دوچرخه‌سواری حرم تا حرم سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برای انجام حرکت خود از مرقد مطهر سلطانعلی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال تا مشهدالرضا باید از پنج استان قم، تهران، مازندران، گلستان و خراسان شمالی عبور کند.
وی در مورد شهرهایی که کاروان حرم تا حرم از آن گذر می‌کند، افزود: فیروزکوه، بجنورد، قوچان به همراه مراکز استانی چون گرگان و ساری شهرهایی هستند که دوچرخه‌سواران کاشانی از آن گذر می‌کنند.
مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در خصوص میزان مسافت و مدت حرکت کاروان حرم تا حرم بیان کرد: رکابزنان کاشانی مسافت یک هزار و 240 کیلومتری مشهد اردهال تا مشهد مقدس را از امروز پنجم مهرماه سال جاری به مدت 10 روز رکاب می‌زنند.  
وی با اشاره به چهارمین سال متوالی حرکت کاروان دوچرخه‌سواری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان به مشهدالرضا در دهه کرامت خاطرنشان کرد: هدف از اعزام کاروان دوچرخه‌سواری حرم تا حرم گرامیداشت دهه کرامت، ارتقای روحیه معنوی در میان جوانان ورزشکار و نیز ترویج فرهنگ ورزش مفید دوچرخه‌سواری می‌باشد.
عضو شورای شهر کاشان نیز در این مراسم گفت: ما ایرانیان مفتخریم که در پناه بارگاه مقدس و نورانی حضرت امام رضا(ع) و در سایه نعمت بزرگ ولایت هستیم.
حسین واعظی افزود: کشور ما ایران تنها کشور شیعه مذهبی است که پیروان امیرالمؤمنین و فرزندان بزرگوارشان (علیهم السلام) در آن از دو ثقل گرانبها و ارزشمند قرآن و اهل‌بیت تبعیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: وجود آستان پربرکت، نورانی، معنوی و مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) نیز در ایران نعمتی مضاعف و بی‌نظیر می‌باشد که مایه مباهات ایرانیان است.
واعظی در ادامه توفیق هر ساله حرکت کاروان دوچرخه‌سواری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان به مشهد مقدس را در دهه کرامت یک اقدام فرهنگی ورزشی مؤثر دانست و اقدامات فرهنگی این سازمان در سطح شهرستان را بی‌نطیر و ملموس توصیف کرد.
وی ورزش همراه با سبقه فرهنگی اعتقادی را حرکتی بسیار ارزنده و گامی مثبت در رشد و  اعتلای فرهنگ و سلامت روحی و روانی اجتماع عنوان کرد.
این عضو شورای شهر کاشان رعایت مسائل ایمنی و احتیاط در طی مسیر را از کاروان دوچرخه‌سواران خواستار شد و گفت: اعضای این کاروان ضمن طلب دعای خیر برای همه هموطنان در حرم امام رضا (ع) فرج حضرت ولی عصر (عج)و نجات همه مسلمانان نهضت بیداری را در رأس دعاهای خود قرار دهند.
شهردار کاشان نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت شهدای این دوران گفت: توفیق مداوم و مستمر هر ساله کاروان دوچرخه‌سواری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در حرکت به آستان مقدس امام رضا (ع) طی دهه کرامت افتخار بزرگی برای کاشانی‌هاست.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مراسم بدرقه این کاروان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، شهردار رئیس اداره تربیت‌بدنی و جمعی از مسئولان این شهرستان با تقدیم شاخه گل به دوچرخه‌سوران به پایان رسید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول