اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خواستار شد:

تدوین بانک جامع اطلاعات مبلغان استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: باید با تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مبلغان و مبلغات شهرستان‌ها،‌ اطلاعات و آمار مربوط به آن‌ها را در سامانه تبلیغات سایت سازمان تبلیغات اسلامی آماده کنیم.

تدوین بانک جامع اطلاعات مبلغان استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست با روسای ادارات تبلیغات اسلامی بوشهر  با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی، تبلیغی بر لزوم توجه مدیران شهرستانی به اخذ دستورالعمل ایجاد کانون‌های تبلیغی، فرم‌ها و ماموریت‌های آن مندرج در سایت تشکل‌های دینی تأکید کرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی تصریح کرد: در مورد کانون‌ها باید تبلیغات در جامعه هدف صورت بگیرد و ما پس از ایجاد کانون از فرصت ایجاد شده بتوانیم استفاده کنیم.
وی افزود: موسسات فرهنگی باید با قرار گرفتن در کنار دستگاه‌ها نسبت به جذب اعتبارات فرهنگی آن ادارات و نهادها اقدام کرده و فعالیت فرهنگی آن ها را انجام دهند.
موسوی نیا بر لزوم توجه به تشکل‌های فرهنگی مرتبط با اداره کل از قبیل، انجمن اسلامی، هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، خانه‌های قرآنی تأکید کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به لزوم تدوین شناسنامه روستا برای تمام روستاهای استان افزود: باید با تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مبلغان و مبلغات شهرستان‌ها اطلاعات و آمار مربوط به آن‌ها را در سامانه تبلیغات سایت سازمان تبلیغات اسلامی آماده کنیم و از این طریق تبلیغ را به بخش الکترونیک برده و ضمن اندیشه سازی به پرورش نیروی انسانی متعهد اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: با انجام فعالیت‌های مورد نظر می‌توانیم به قرارگاه فرهنگی شهر و استان خود تبدیل شده ضمن تبدیل ناهنجاری‌ها به هنجار، امکان تبدیل آسیب‌ها به فرصت را فراهم کنیم و ایجاد فرصت‌های خوب مستلزم وجود یک گروه زبردست فرهنگی و تولید فکر در شهر است که باید ایجاد کنیم.
موسوی‌نیا افزود: 30 انجمن اسلامی فعال در این استان شناسایی شده که به علت کم توجهی به آنها درگذشته رشد کافی نداشته‌اند؛ حدود 150 تشکل بانوان نیز در استان بوشهر شناسایی شده‌اند و ساماندهی آنها در قالب طرح آموزش طرح اصناف و همایش عفاف و حجاب آغاز شده است.
موسوی نیا با بیان اینکه اعتلای جامعه در گرو فرهنگ سازی دینی است، تعداد روحانیان فعال در استان بوشهر را 400 نفر و روحانیان مستقر را 62 روحانی و 63 روحانی طرح هجرت ذکر کرد و افزود: روحانیان مستقر اهداف و برنامه‌های سازمان را در روستاها پیگیری و اجرا می‌کنند.
وی گفت: تعداد 9 دفتر شورای هیات مذهبی و 9 دفتر کانون مداحان در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها تاسیس و مستقر شده است؛در سال 89 حدود سه هزار نفر در طرح تربیت معلم، داور و آموزش عمومی قرآن شرکت کردند.
این جلسه با حضور رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های دشتی، جم، دیلم، دیر و نمایندگی‌های سعدآباد و بردخون و کارشناسان ادارات گناوه، تنگستان و مسئولان تشکل‌های دینی و حراست اداره کل تبلیغات اسلامی استان اسلامی بوشهر برگزار شد و رؤسای ادارات و کارشناسان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ادارات مربوطه نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مسائل مختلف بیان کردند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول