اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مهندسی جنگ جهاد سازندگی به واکاوی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مهندسی جنگ جهاد سازندگی موضوع بزرگی است که باید در یک همایش به آن پرداخته شود.

مهندسی جنگ جهاد سازندگی به واکاوی نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری  فارس از ساری، رضا عظیمی شامگاه دوشنبه در همایش گرامیداشت 160 شهید جهادگر مازندران اظهار داشت: کشاورزی عرصه‌ای است که اگر از مازندران حذف شود، ما از سیستان و بلوچستان هم عقب مانده‌تر می شویم.
وی با بیان اینکه جهاد تعاریف متعددی دارد که در قرآن هم به آن اشاره شده، تصریح کرد: جنگ در شرایط بسیار بدی به ما تحمیل شد و نیروی منسجم و شکل گرفته‌ای برای دفاع نداشتیم اگرچه ارتش مانند سدی محکم تمام معادلات نظامی جهان را بر هم زد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه می‌دانیم آن زمان فرماندهان ارتش حضور نداشتند و سپاه هم برای مبارزه با ضد انقلاب داخلی تشکیل شده بود، یادآور شد: هیچ شانسی برای جنگ نداشتیم و در آن عرصه جهاد سازندگی با رشادت خاصی وارد میدان شد.
وی با بیان اینکه در آن مقطع دانشجو بودم و به در قالب نیروی مردمی بسیج در جبهه حضور یافتم، خاطرنشان کرد: گاهی ما نمی‌توانستیم حتی سر خود را از سنگر خارج کنیم ولی نیروهای جهاد سازندگی در حال کار و سنگرسازی بودند.
این مسئول با اشاره به اینکه به مهندسی جنگ کمتر پرداخته شده بود، گفت: مهندسی جنگ جهاد سازندگی موضوع بزرگی است که باید در یک همایش به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه اکنون با سلام و صلوات و هزینه، پروژه‌های عمرانی را آغاز می‌کنیم و پیشرفت ما چقدر است، خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی در آن شرایط در کوتاه‌ترین مدت کارهای بزرگی انجام می‌داد.
عظیمی با اشاره به اینکه امروز دفاع از نظام در عرصه کار و تلاش است، یادآور شد: حرکت‌های جهادگونه آن مقطع امروز باید در عرصه تولید به کارگیری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه جهاد سازندگی دیروز و جهاد کشاورزی امروز مقداری از مسائل سازندگی و عمرانی کشور عقب ماندند، ادامه داد: باید بسنجیم که اشکال کار از کجاست.
عظیمی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی مازندران در هشت سال دفاع مقدس 2 هزار کیلومتر خاکریز احداث کرد، متذکر شد: این نشان از توان بالای مهندسی در این بخش دارد.
وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: باید برای تک تک کشاورزان جامعه برنامه داشته باشیم.
انتهای پیام/ ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول