اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور در کرج انجام شد؛

آغاز دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت محیط زیست در کرج

خبرگزاری فارس: رئیس انستیتو علوم و فناوری محیط زیست اکو از آغاز دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت محیط زیست برای نخستین بار در کشور در کرج خبر داد.

آغاز دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت محیط زیست در کرج
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دکتر اصغر محمدی فاضل بعد از ظهر امروز در این مراسم هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای توانایی‌ها و همچنین توسعه توانمندی‌های لازم برای تبدیل دانش محیط زیست به سیاست‌ها و استراتژی‌های مدیریتی عنوان کرد.
وی ادامه داد: در این دوره آموزشی علاوه بر آشنایی کارشناسان محیط زیست با نمایندگان اکو، توانایی‌های علمی، ارتباطی و اجرایی لازم کارشناسان محیط زیست نیز برطرف می‌شود.
این مسئول در ادامه درباره تاریخچه انستیتو علوم و فناوری محیط زیست اکو افزود: براساس پیشنهاد ریاست جمهور و نقش و اهمیت محیط زیست در شکوفایی، رشد و توسعه کشورها این نهاد در اکتبر سال 200‌، تأسیس و مورد تأیید قرار گرفت.
محمدی فاضل خاطرنشان کرد: براساس توافقات به عمل آمده مقرر شد انستیتو علوم و فناوری محیط زیست اکو در آموزشکده محیط زیست ایران تأسیس شود و این دانشگاه وظایف آن موسسه را نیز اجرا کند.
‌رئیس دانشگاه محیط زیست اشاعه علم و فنآوری، تقویت نیروی انسانی، توسعه همکاری‌های علمی و فنی و تبادل تجربیات در زمینه حفاظت از محیط زیست و تقویت همکاری‌های چند جانبه برای اختصاص منابع مالی برای حفاظت از محیط زیست در کشورهای عضو اکو را از جمله مهمترین وظایف این موسسه عنوان کرد.
فاضل بیان داشت: پس از ارتقای آموزشکده محیط زیست به دانشگاه محیط زیست، این موسسه در در بهمن ماه 1389 با حضور دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشو و جمعی دیگر از مسئولان رشما افتتاح شد.
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری این دوره آموزشی برای نخستین بار در کشور و در کرج اشاره کرد و گفت: وی یادآور شد: در این دوره آموزشی شرکت کنندگان و کارشناسان محیط زیست با موضوعات مدیریت زیستگاه‌های تالابی و سواحل، مدیریت شهری، اقتصاد محیط زیست و کنوانسیون‌های بین‌المللی محیط زیست آشنا می‌شوند.
این کلاس‌ها به صورت عملی و تئوری در مدت شش هفته و به صورت زبان انگلیسی برگزار خواهد شد.
کارشنان محیط زیست از کشورهای ترکیه، سودان، تایلند، تاجیکستان، افغانستان، ایران، گرجستان و قرقیزستان در این دوره آموزشی حضور دارند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول