اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان طارم خبر داد:

خسارت 130 میلیارد ریالی به زیتون در طارم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان طارم از خسارت 130 میلیارد ریالی به محصول زیتون در شهرستان طارم خبر داد.

خسارت 130 میلیارد ریالی به زیتون در طارم
غلامحسین رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در زنجان از برآورد خسارت بارش تگرگ شدید دو هفته پیش در شهرستان طارم خبر داد و اظهار داشت: این تگرگ شدید در 11 روستای شهرستان طارم خسارات زیادی را بر جای گذاشت و بارش طوری بود که هیچ گونه امکان پیشگیری وجود نداشت.
وی با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده فقط برای محصول مهم زیتون در طارم 130 میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: 8 هزار تن محصول زیتون شهرستان طارم در این حادثه دچار خسارت شده است.
فرماندار شهرستان طارم از خسارت دیگر محصولات کشاورزی در این حادثه خبر داد و افزود: متاسفانه قسمت عمده محصولات به ویژه صیفی‌جات شامل بیمه محصولات کشاورزی نیستند.
وی خاطر نشان کرد: از بیمه محصولات کشاورزی درخواست داریم در کوتاهترین زمان ممکن خسارت کشاورزان پرداخت شود.
رجبی ابراز داشت: در خواست داریم مدیریت بحران اعتباری برای محصولاتی که زیر پوشش بیمه نیستند معین کند تا کمکی برای کشاورزان باشد.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد آتش چند هفته پیش و اقدامات انجام شده برای مقابله با چنین حوادث گفت: به دلیل مراتع سرشار و درختان زیاد هر سال متاسفانه شاهد آتش سوزی در مناطق مختلف شهرستان طارم هستیم.
فرماندار شهرستان طارم با اشاره به اینکه سال گذشته 63 آتش سوزی در مراتع شهرستان طارم اتفاق افتاده است، تاکید کرد: همه این آتش سوزی‌ها با امکانات شهرستان مهار شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه مشکل آتش سوزی یک مشکل اساسی برای این شهرستان است،‌ادامه داد: ماه گذشته یک آتش سوزی شدید داشتیم که حدود 280 هکتار از اراضی شهرستان در آتش سوخت.
رجبی خاطر نشان کرد: در پی این آتش سوزی مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و مدیران فراخوان شدند و به منطقه اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه در کنترل پیشگیرانه از آتش سوزی مراتع مشکل داریم، یادآور شد: همه مناطق را نمی‌توانیم پایش کنیم و منابع و نیروی کافی وجود ندارد.
فرماندار شهرستان طارم با بیان اینکه ضابطه خوبی برای کنترل شکارچیان غیرمجاز و چوپان‌ها نداریم چرا که بیشترین آتش سوزی‌ها از طرف این افراد صورت می‌گیرد،‌ ادامه داد: بادگیر بودن منطقه، دمای بالای هوا و صعب‌العبور بودن مسیر هر گونه اقدام را برای نیروهای بحران مشکل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امکانات مناسبی برای اطفاء حریق در اختیار شهرستان وجود ندارد، تصریح کرد: نیروهای بومی را درگیر اطفای حریق می‌کنیم اما مشکل و دغدغه بیمه این نیروها وجود دارد که در این زمینه قول‌هایی داده شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول