اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی آغاز میشود؛

اجرای طرح 5000 هکتاری زیتون در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح توسعه زیتون در حاشیه شاهرود در 5 هزار هکتار به زودی آغاز میشود.

اجرای طرح 5000 هکتاری زیتون در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدرضا صفری در جلسه کارگروه تولیدی و اقتصادی بیان کرد: فاز اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان به عنوان جدیدترین پروژه برای توسعه باغات زیتون در کشور است.
وی ادامه داد: این طرح در سطح 5 هزار هکتار اجرا می شود که تأمین آب آن نیز تا 25 میلیون مترمکعب از حوزه شاهرود انجام میشود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: به دلیل جایگاهی که استان در تأمین زیتون کشور داشته است، استان قزوین به عنوان نخستین استان در این خصوص مطرح شده است.
در ادامه معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین افزود: با پیگیریهای لازم و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان، تلاش لازم برای اجرای مناسب طرح کشت زیتون انجام شود.
مجید نادری عنوان کرد: پرهیز از موازی کاری، سرعت همراه کردن افراد بومی و تسریع در اجرای طرح، امری لازم است و برای حفر چاه‌هایی که برای آبیاری این طرح، لازم است توسط منابع طبیعی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
در این جلسه در خصوص انتقال مکان میدان میوه و تره بار قزوین بحث و بررسی صورت گرفت.
همچنین به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در
کارگروه تخصصی امنیت و انتظامات ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه زمانی به درستی مدیریت و ساماندهی میشوند که علاوه بر پیش بینی و برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی، نسبت به تأمین امنیت این حوادث در ابعاد مختلف چاره‌اندیشی و پیش‌بینیهای لازم را انجام داد.
سیروس صابری تصریح کرد: در مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه مسائل امنیتی را باید به طور متمرکز هدایت و ساماندهی کرد تا با پراکنده کاری و موازی کاری دستگاه‌ها مواجه نشویم.
وی در ادامه خواستار برگزاری حداقل دو مانور و رزمایش تخصصی در حوزه مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه با مشارکت سازمان‌ها و ادارات استان شد و بر تدوین طرح‌های امنیتی به شکل جامع توسط دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول