اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سرخس:

دهه کرامت تداعی‌کننده عزم و قاطعیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سرخس گفت: دهه کرامت تداعی‌کننده عزم و قاطعیت زنان بزرگ و بانوان والامقام و گران‌قدر جهان اسلامی است.

دهه کرامت تداعی‌کننده عزم و قاطعیت است
حجت‌الاسلام حسین ملکی ابرده امروز در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در مشهد اظهار داشت: دهه کرامت، دهه اول ماه ذیقعده است و آغاز آن با ولادت حضرت معصومه (س) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است.
امام جمعه سرخس بیان داشت: دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و اینکه می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع خوب برنامه‌ریزی شده است و لازم بوده است اما به حد کفاف نبوده است.
ملکی در مورد جشن‌های مردمی چه قدر توانسته سیره رضوی را برای نسل جوان بیان نماید تصریح کرد: این برنامه‌ها بسیار ناچیز است، صدا و سیمای ما در مسائل اقتصادی تبلیغات فراوانی دارد ولی در مسائل دینی و فرهنگی تبلیغاتشان خیلی کم رنگ است.
امام جمعه سرخس افزود: نقش دختران و زنان در دفاع مقدس و در تداوم آرمان‌های اصیل انقلاب برجسته است و حضرت فاطمه(س) الگوی اخلاقی مناسب برای دختران جوان این مرز و بوم است.
وی بیان داشت: این بانوی بزرگوار، از همان آغاز، در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاکدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجسته این خاندان پاک سیرت و نیکو سرشت به شمار می‌رفت.
ملکی خاطر نشان کرد: گرامیداشت و ترویج دهه کرامت به عنوان یک ظرفیت فرهنگی و معنوی، اقدام در راستای تعظیم شعائر دینی، توسعه و نشر فرهنگ رضوی در استان، تعمیق ارتباط عموم با امامت و ولایت و... از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن‌ها است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول