اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نیشابور:

نیشابور آماده برگزاری جشن‌های دهه کرامت است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نیشابور با اشاره به فعال شدن دبیرخانه و کمیته‌های ستاد جشن‌های دهه کرامت در نیشابور گفت: این ستاد آماده برگزاری این جشن‌ها در سطح شهرستان است.

نیشابور آماده برگزاری جشن‌های دهه کرامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، ابراهیم جدکاره ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در ساختمان شماره 2 فرمانداری نیشابور، اظهار داشت: شهروندان از این برنامه‌ها بار معنوی برداشت کرده و استفاده لازم را ببرند.
وی با اشاره به اینکه ثقل برنامه‌های دهه کرامت در شهرهای مشهد، قم و نیشابور است، افزود: باید نیشابور بتواند خود را در کنار این دو شهر بزرگ به منصه ظهور برساند.
وی فضاسازی شهرهای نیشابور و شش شهر اقماری آن، استفاده از فرمایشات امام رضا (ع) در مسیر زائران، تزئین اماکن مذهبی، اداری و آموزشی، استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در سطح مدارس و برگزاری جشن‌های ویژه در اماکن مختلف به ویژه مذهبی و مدارس را از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد.
جدکاره افزود: کمیته ارزیابی به مسئولیت امور بازرسی فرمانداری کار نظارت بر فعالیت‌ کمیته‌های مختلف ستاد بزرگداشت دهه کرامت را عهده‌دار است.
در ابتدای جلسه رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام‌جمعه نیشابور گفت: برنامه‌ریزی مسئولان در دهه کرامت باید به گونه‌ای باشد که در وضع فرهنگی مردم تغییرات ایجاد شود.
حجت‌الاسلام عبدالجواد غرویان افزود: اگر همت عالی مسئولان و دست‌اندرکاران باشد، این موضوع محقق و عملی می‌شود.
وی اظهار داشت: جدا از برنامه‌های معمولی در جشن‌ها، باید مفاهیم و جنبه‌های معنوی احادیث امام رضا (ع) دارد و نسبت به سایر شهرها انتساب بیشتری به حضرت امام رضا (ع) دارد و لذا باید این جشن‌ها از قوت خوبی در نیشابور برخوردار باشد.
غرویان تأکید کرد: باید فضای شهر و سیر زائران به گونه‌ای طراحی شود که دل‌ها متوجه حضرت شوند.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج نیشابور نیز از تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت در این ناحیه خبر داد و افزود: حضور گسترده پایگاه‌ها در برگزاری جشن‌ها، تجلیل از سادات رضوی، ویزیت رایگان توسط بهداری ناحیه و افتتاح پایگاه مقاومت به نام حضرات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از جمله برنامه‌های این ناحیه است.
سرهنگ اسماعیل باغشنی افزود: برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی با همکاری سایت رضوی بسیج و مسابقات فرهنگی چون روزنامه دیواری و کتابخوانی در سطح پایگاه‌ها از دیگر برنامه‌های بسیج نیشابور در دهه کرامت است.
همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمد ساجدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور از برگزاری مراسم ویژه جشن در 16 مسجد و هیئت این شهرستان که به نام امام رضا(ع) هستند، خبر داد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول