اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش مأموران نیروی انتظامی؛

اعضای باند زورگیری در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری از دستگیری اعضای چهار نفره باند زورگیری و سرقت در این استان خبر داد.

اعضای باند زورگیری در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند
محمدرضا رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از دستگیری دو سارق در این استان خبر داد و اظهار داشت: سارق دستگیر شده در اعترافات و بازجویی‌های فنی به عمل آمده به 12 فقره سرقت اقلام و وسائل منزل، شامل طلاجات، فرش، جاروبرقی، وجه نقد، مانیتور، ضبط صوت، دوربین، سی‌دی اعتراف کرد.
وی افزود: این سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و پس از آن با صدور قرار، روانه زندان شد.
رمضانی با بیان اینکه سرقت بعد از جرائمی مانند مواد مخدر و شرارت، بیشترین حجم پرونده‌ها را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: سرقت یکی از قدیمی‌ترین جرائم بشری است که در جوامع مختلف به شیوه‌های گوناگون دیده می‌شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با گذشت زمان شیوه‌ها و روش‌های سرقت، انواع اموال و اشیای مسروقه و وسائل و ابزار مورد استفاده برای ارتکاب سرقت تغییر یافته، به گونه‌ای که امروزه برخی از سارقان از آخرین تکنیک‌های روز و تکنولوژی‌ها برای پیشبرد کار خود استفاده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل، شیوه‌های مقابله و روش‌های برخورد با سارقین با گذشت زمان و تغییر شگردهای سرقت با دگرگونی‌هایی مواجج شده است.
رمضانی با بیان اینکه سرقت پدیده‌ای است که می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد، افزود: در برخی از موارد شخص از روی تنگدستی مرتکب سرقت می‌شود و البته در برخی از موارد هم این عمل ناپسند و غیرقانونی در اثر نوعی بیماری روانی و یا حتی برای تفریح از این‌گونه بیماران سر می‌زند.
وی ادامه داد: گاهی برای عده‌ای این جرم به عنوان حرفه و شغل درآمده و جز آن کار دیگری را انجام نمی‌دهند، گاهی هم افراد به دلیل سرگرمی و بازی به سرقت‌های خطرناک دست می‌زنند.
رمضانی در ادامه از دستگیری اعضای باند زورگیری در این استان خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته اعضای یک باند چهار نفره اخاذی و زورگیری شناسایی و دستگیر شدند.
رمضانی با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی این استان، گفت: در 24 ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی این استان سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم رعایت فاصله طولی با وسیله نقلیه مقابل موجب وقوع شش فقره تصادف شد که در نهایت دو نفر از حادثه‌دیدگان جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه این تصادفات هفت مجروح را روانه بیمارستان کرد، گفت: در نیمی از این حوادث عامل وقوع تصادفات راکبین موتورسیکلت‌ بودن که در صورت استفاده از کلاه ایمنی خسارات وارده به راکبان موتورسیکلت را به شدت کاهش می‌داد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول