اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کالبدشکافی فارس از طرح حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی فارس؛

حجاب طرحی راکد در لابه‌لای پوشه‌های بایگانی

خبرگزاری فارس: بازرسی و ارزیابی از وضعیت عفاف و حجاب به ویژه پوشش ظاهری افراد در دستگاه‌های اجرایی و اداره‌های کل فارس با اعزام بازرسان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این استان در حال اجراست.

حجاب طرحی راکد در لابه‌لای پوشه‌های بایگانی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این طرح 80 اداره کل و دستگاه اجرایی این استان مورد بازدید و بازرسی می‌شوند تا آخرین وضعیت طرح ابلاغی عفاف و حجاب وزارت کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.
همچنین قرار است با بررسی آن، طرح‌های دیگر با برنامه‌های فراگیرتری در مرحله‌های بعدی اجرا و دستگاه‌های برتر نیز معرفی شوند.
خبرنگار خبرگزاری فارس با یکی از بازرسان اجرایی این طرح به گفت‌وگو پرداخت.
کرم‌الله فرید اظهار داشت: عدم پیگیری استانداری فارس در چند سال اخیر پس از ابلاغ طرح سبب شده است که برخی از اداره‌ها حتی از این طرح اطلاعی نداشته و یا آن را لابه‌لای پوشه‌ها بایگانی کرده باشند.
فرید با تاکید بر اینکه اجرای چنین طرح‌هایی نیازمند برنامه‌ریزی و یادآوری است ادامه داد: زمانی که بازرسی‌ها از اداره‌ها صورت گرفت، به تازگی برخی از مدیران و معاونان برای اجرای این طرح توجیه شدند.
وی با ارزیابی مثبت رعایت حجاب و عفاف در اداره‌های این استان بیان داشت: در صورتی که اجرای این طرح با برگزاری جلسه‌ها و همایش‌های مختلف مورد یادآوری قرار می‌گرفت، می‌توانست تاثیرات بیشتری به دنبال داشته باشد.
فرید بیان کرد: 70 درصد اداره‌های این استان این طرح را به خوبی اجرا و برنامه‌های مناسبی را در قالب این طرح اجرا کردند.
این بازرس طرح حجاب و عفاف بیان داشت: البته برخی از اداره‌ها در زمینه حجاب و عفاف موارد را به خوبی رعایت نمی‌کردند که با آنان نیز برخورد شد.
وی افزود: مراحل دیگر طرح حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی استان فارس باید با نظارت دقیق‌تر و برنامه‌ریزی مناسب اجرا شود تا شاهد بیش از پیش پوشش اسلامی باشیم.
به گزارش فارس، با وضعیت موجود مرحله دوم طرح عفاف و حجاب در اداره‌های استان فارس قرار است از اواسط مهر ماه امسال با هشت محور آغاز و ارزیابی‌ها نیز اواسط اسفند ماه سال جاری برای معرفی دستگاه‌های برتر انجام شود.
امید است بر اساس گفته کارشناسان، برخی مدیران این طرح‌ها را تنها به عنوان یک گزارش عملکرد قلمداد نکرده و آن را به صورت عملی اجرایی و نهادینه کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول