اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری خوزستان خبر داد:

نصب علائم انعطاف‌پذیر جاده‌ای در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری خوزستان گفت: کار نصب بیش از پنج هزار علائم انعطاف‌پذیر جاده‌ای برای نخستین‌بار در کشور در طول راه‌های استان آغاز شده است.

نصب علائم انعطاف‌پذیر جاده‌ای در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از پایگاه خبری صنعت ساختمان خوزستان، منوچهر رحمانی اظهار داشت: این طرح برای نخستین‌بار در کشور و به صورت آزمایشی در استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه علائم انعطاف‌پذیر، جایگزین علائم قدیمی خواهند شد، ادامه داد: این علائم برای نخستین‌بار در طول محورهای اهواز ـ‌ مسجدسلیمان و جاده قدیم خرمشهر ـ‌ اهواز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدیرکل راه و ترابری خوزستان در مورد فواید استفاده از این علائم گفت: سرعت نصب بالا، حذف مصالح بنایی در نصب علائم، غیر قابل تخریب بودن و عدم آسیب‌دیدگی خودرو پس از برخورد با این علائم از جمله فواید این علایم شمار می‌آید.
رحمانی تصریح کرد: هزینه نصب 5 هزار مورد از این علائم انعطاف‌پذیر حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که در مقایسه با شیوه‌های قدیمی نصب علائم، حدود ۵۰ درصد کاهش هزینه‌های نصب را به دنبال دارد.
به گفته وی، نصب این علایم در سایر محورهای استان در برنامه‌کاری قرار گرفته و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.
وی همچنین از تجهیز حدود ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان به گارد ریل‌های حفاظتی جاده‌ای خبر داد و گفت: نصب این گارد ریل‌ها بیش از 7 میلیارد تومان هزینه در برداشته است که در محورهای مسجدسلیمان ـ اندیکا، مسجدسلیمان ـ بازوفت، شوش ـ دزفول، اهواز ـ ملاثانی، ایذه ـ دهدز، اهواز ـ حمیدیه، اهواز ـ سوسنگرد، اهواز ـ‌ اندیمشک، ورودی اهواز از سمت مسیر برومی و سایر محورهای شریانی استان نصب شده است.
مدیر کل راه و ترابری خوزستان بیان کرد: این کار با هدف ایمن‌سازی، تفکیک خطوط محورها و جلوگیری از سقوط خودروها در پرتگاه‌ها در مناطق کوهستانی انجام شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول