اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های خراسان جنوبی:

کاهش 45 درصدی تلفات جاده‌ای در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از کاهش 45.6 درصدی تلفات جاده‌ای در سطح جاده‌های استان خبر داد.

کاهش 45 درصدی تلفات جاده‌ای در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله نخست سفرهای تابستانی قبل از ماه رمضان به اتمام رسیده است، اظهار داشت: در این مرحله سفرهای ایمن و خوبی در بخش برون‌شهری در سطح استان انجام شد که کاهش قابل ملاحظه‌ای در بحث تلفات جاده‌ای در استان وجود داشت.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را در کاهش تلفات جاده‌ای کشور دارا است، افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری تعداد تلفات جاده‌ای در بخش راه‌های اصلی 45.6 درصد کاهش  و در جمع راه‌های اصلی و روستایی 41.2 کاهش تلفات جاده‌ای داشته‌ایم.
 مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه مرحله دوم سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، ادامه داد: مرحله دوم سفرهای تابستانی با هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیته حمل ونقل و سوانح رانندگی استان که به ریاست معاون عمرانی استاندار در هفته گذشته برگزار شد، انجام می‌گیرد.
حسینی تصریح کرد: امید است که در طول ایام باقی مانده تعطیلات و در مرحله دوم سفرهای تابستانی شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در سطح استان باشیم.
وی از افزایش پنج درصدی جابجایی کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پنج ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری یک میلیون و 100 هزار تن کالا به خارج از استان ارسال شده است.
مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به جابجایی مسافر در سطح استان اظهار داشت: در بخش مسافربری 710 هزار نفر با ناوگان حمل ونقل عمومی در استان جابجا شدند.
حسینی با بیان اینکه 94 هزار تن کالای صادراتی و ترانزیتی از بازارچه‌های مرزی استان با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای عبور کرده اند، یادآور شد: علی‌رغم اینکه بسیاری از کالاها از طریق بازارچه‌ها صادر می‌شود ولی در زمینه ترانزیت کالا دارای رشد بسیار خوبی بودیم که در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل 145 درصد رشد داشتیم.
وی از آموزش 2 هزارو 70 نفر از فعالان بخش حمل‌ و نقل در سطح استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در بخش آموزش فعالان حمل‌ونقل و رانندگی نسبت به مدت مشابه  75 درصد افزایش داشته‌ایم.
مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از شناسایی 2 هزارو 252 دستگاه ناوگان حمل و نقل  روستایی خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه برای 731 نفر از رانندگان حمل ونقل روستایی کارت شناسایی صادر شده است.
حسینی از بازگشایی شش دفتر ناوگان روستایی در روستاهای پر جمعیت در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اقدامات لازم برای بازگشایی دفاتر حمل و نقل در روستاهای گسک، چاهداشی، گزیک، طبس‌مسینا، منصورآباد و شاخنات در سطح استان در دستور کار قرار دارد.
وی از نصب ترد‌دشمار الکترونیکی در 12 محور جاده‌های استان از اواخر سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در پنج ماه گذشته حدود 7 میلیون و 546 هزارو 297 وسیله نقلیه در این 12 محور تردد کرده‌اند.
انتهای پیام/خ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول