اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس:

شکست حصر آبادان استراتژی جنگ را تغییر داد

خبرگزاری فارس: یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: شکست حصر آبادان استراتژی جنگ و نگاه دشمن به توان نظامی ایران را تغییر داد.

شکست حصر آبادان استراتژی جنگ را تغییر داد
عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: متاسفانه آبادان در محور 270 درجه‌ای محاصره شده و شکست این محاصره یکی از دغدغه‌های همه رزمندگان در جبهه‌های مختلف جنگ بود.
وی ادامه داد: تحقق فرمایشات امام راحل(ره) مبنی بر شکست حصر آبادان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود:‌ فضای سیاسی پس از خردادماه سال 60 و خروج لیبرال‌ها و جریان بنی‌صدر وضعیت جنگ را حساس‌تر از گذشته کرده بود.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه پس از عزل بنی‌صدر امام راحل(ره) به‌طور مستقیم فرماندهی جنگ را بر عهده گرفته بود شکست حصر آبادان اهمیت ویژه‌ای داشت.
عقیلی تصریح کرد: با فرماندهی جنگ توسط امام راحل(ره) بارقه امید در جبهه‌های جنگ درخشید و شاه‌کلید این امید شکست حصر آبادان بود.
وی در ادامه گفت: این عملیات باتوجه به اینکه یکی از نخستین عملیات‌هایی بود که در آن با قاطعیت به پیروزی می‌رسیدیم و یک نقطه استراتژیک را از محاصره خارج کردیم انعکاس مثبتی در رسانه‌ها داشت.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: متاسفانه در زمان محاصره آبادان دشمن استفاده تبلیغاتی و سیاسی از این موضوع می‌کرد که با رهبری هوشمندانه امام موفق به شکست حصر آبادان شدیم.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: پیروزی عملیات ثامن‌الائمه باعث تحرک شدیدی در جبهه‌ها شد و این موضوع باتوجه به اینکه عملیات‌های طرح‌ریزی شده در دوران بنی‌صدر با شکست مواجه می‌شد، این تحرک را شدت می‌بخشید.
عقیلی خاطرنشان کرد: پیروزی عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان از یک سو نگاه دشمن را به توان نظامی نیروهای کشور را تغییر داد و از سوی دیگر باعث شد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس توانمندی‌های خود را باور کنند.
وی تصریح کرد: ایجاد وحدت و همدلی میان رزمندگان نشان داد که رزمندگان توانایی طرح‌ریزی و اجرای عملیات موفقیت‌آمیز دیگر را نیز دارا هستند.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: نخستین عملیات بازپس‌گیری در هشت سال دفاع مقدس عملیات ثامن‌الائمه بود که سرمنشا عملیات موفق دیگر در دوران دفاع مقدس شد.
وی گفت: امیدوارم راه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ادامه دهیم و در راستای پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا تلاش مضاعف کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول