اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

نجات انقلاب از انحرافات فکری نیازمند کار فرهنگی است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: در زمان جنگ و انقلاب ما نیاز به خون داشتیم ولی الان به کار فکری و فرهنگی نیازمند هستیم تا انقلاب را از لوث انحرافات فکری و فرهنگی پاک نگه داریم.

نجات انقلاب از انحرافات فکری نیازمند کار فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد انواری یکشنبه شب در آیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در جزیره خارک در محل یادمان شهدای خارک تلاقی ایام دفاع مقدس و شهادت امام صادق(ع) را با برکت برشمرد و یادآور شد: شیعه ارادت و عاطفه عمیق قلبی نسبت به امام خود دارد بنابراین در ولادت‌ها و اعیاد امامان خوشحال است همانگونه که در شهادت آنان  لباس حزن و عزا بر تن می‌کند و به سوگواری می‌پردازد.
وی تصریح کرد: اصل و اساس کار این است که ما باید شناخت بیشتری نسبت به امامان خود داشته باشیم و در این ارتباط عاطفی شور همراه با شعور، عشق توام  با علم  و محبت همراه با معرفت را در زندگی پیاده کنیم چون به استناد احادیث صحیح، مرگ بدون شناخت نسبت به امام زمان خود فرقی با مرگ جاهلیت ندارد.
وی گفت: اینکه بیان می‌شود امام صادق(ع) احیاگر مذهب حقه شیعه است بدین معنا نیست که شیعه قبل از آن وجود نداشته و در زمان این امام به وجود آمده است بلکه در حدیثی به نقل از جلال‌‌الدین سیوطی پیامبر به مولاه علی(ع) فرمود: ای علی تو و شیعیانت همانا از رستگاران می باشید بنابراین شیعه مذهبی است که اسلام ناب محمدی به طور اکمل در آن تجلی یافته است.
وی اظهار داشت: باید دقت کرد که مذاهب چهارگانه برادران اهل سنت که هرکدام مدعی عمل به سنت پیامبر هستند و دست کم با فاصله ای بیش از150 سال بعد از رحلت آن حضرت اکثرا توسط شاگردان امام پنجم و ششم شیعیان تاسیس شده‌اند با مذهب شیعه، کدام یک ازاینها می‌تواند سنخیت بیشتری با سنت رسول مکرم اسلام داشته باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه دوران بنی امیه و جنایت‌هایی که این قوم مرتکب شدند را در تاریخ اسلام نقطه‌ای تاریک و ظلمانی دانست و فراغ ما بین زوال امویان و به قدرت رسیدن عباسیان را فرصتی بی نظیر به منظور زدون غبار خرافات و جعلیات از چهره اسلام از طریق معرفی و اشاعه تعالیم ناب سنت پاک نبوی توسط امام باقر(ع) و امام صادق(ع) برشمرد و تصریح کرد: اینجا همان دورانی است که ما از آن به دوران احیای تشیع یاد می‌کنیم.
انواری ادامه داد: شرط بقای اسلام در زمان امام حسین(ع) خون بود و حضرت نیز از نثار خون خود دریغ نورزیدند درحالی که دوران امام صادق(ع) عصر ظهور و بروز فرقه‌ها و مکاتب انحرافی گوناگون است و اسلام با کار فرهنگی و فکری پا برجا می‌ماند و از خرافات پالایش می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: در زمان جنگ و انقلاب ما نیاز به خون داشتیم ولی الان به کار فکری و فرهنگی نیازمند هستیم تا انقلاب را از لوس انحرافات فکری و فرهنگی پاک نگه داریم و رزمندگان ما در آغاز انقلاب و سال‌های دفاع مقدس جان خود را دادند تا انقلاب بماند و ثمره خون هزاران هزار شهید الان در دست ماست.
وی در پایان گفت: از آن طرف دشمنی داریم به کمین نشسته و شکست خورده میدان نبرد نظامی که تمام توان خود را در زمینه جنگ فرهنگی و نرم به میدان آورده و در زمینه‌هایی به نسبت موفق نیز بوده است پس تکلیف ما تمسک و اقتدا به امام صادق(ع) و کار در بعد فرهنگی و عقیدتی است که بزرگداشت و زنده نگه داشتن ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در زمره همین کارهاست.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول