اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد رودهن:

شهید مصداق زندگی حقیقی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: شهید مصداق زندگی حقیقی و متنعم از حیات طیبه بهشتی است.

شهید مصداق زندگی حقیقی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، غلامحسین حیدری عصر امروز در آیین خاکسپاری پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، فرمانده سپاه پاسداران دماوند، فرماندار، بخشدار رودهن، دیگر مسئولان محلی و جمعی کثیری از مردم در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد، اظهار داشت: امروز این شهید جاویدالاثر را نه در خاک، بلکه به دل‏های آکنده از مهر و عطوفت خود خواهیم سپرد.
وی ادامه داد: ای برادر به خون خفته به ترنم پاک خاک تو سوگند خواهیم خورد که تا واپسین دم حیات و آخرین لحظه اوقات به آرمان‏هایت وفادار بمانیم.
حیدری افزود: به لاله‏های شکفته در خون و ژاله‏های نهفته در نگاه محزون شهیدان قسم که پرچم کرامت انسان را بر بلندای جبال جهان می‏افروزیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: امروز شهیدی در میان حزن و اندوه همگان به خاک سپرده می‏شود که نام و نشان او را نمی‏شناسیم.
وی ادامه داد: اما مردان همچون برادری دل‏سوخته بر سر و سینه زده و بانوان نیز همچون خواهری نالان شیون سر دادن.
حیدری با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون شهدا خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم آورده است کسانی که در راه خدا جان و مال خود را جهاد کنند، وعده بهشت قطعی به آنها داده خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن تصریح کرد: خداوند پیرامون این آیه در مقام تمثیل خود را خریدار، مومنان را فروشنده، جان و مال ایشان را کالای مورد معامله، بهشت را قیمت و کتب آسمانی را سند قرار داده است.
وی ادامه داد: بیان این تمثیل از سوی حق تعالی بسیار ظریف بوده و مومنان را در انتها به بهشت برین وعده داده است.
حیدری شهید را زنده همیشه در تاریخ خواند و افزود: بارها شنیده‏اید که در آیین بزرگداشت مقام شامخ شهیدان گاه آنها را از دست‏دادگانی فقید خطاب می‏کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن تصریح کرد: این بیان نادرست زمانی مصداق پیدا می‏کند که زندگی را در محدوده خواب، خوراک و شهوت خلاصه کنیم.
وی ادامه داد: اما با تبیین کرامات انسانی خواهیم دید که شهید زنده است و ما که خود را زنده فرض می‏کنیم، از دست رفتگانی فقید شمرده می‏شویم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول