اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنج شنبه هفتم مهرماه انجام می‌شود؛

برگزاری همایش روحانیون حماسه‌ساز در گرگان

خبرگزاری فارس: عضو ستاد شورای سیاست‌گذاری همایش عالمان حماسه‌ساز گفت: همزمان با ایام هفته دفاع مقدس همایش عالمان حماسه‌ساز به منظور تبیین و معرفی نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری همایش روحانیون حماسه‌ساز در گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر گرگان، علی کلاتی اظهار داشت: این همایش با هدف معرفی نقش ارزنده روحانیت در حماسه دفاع مقدس و تجلیل از شخصیت آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان روز پنج شنبه هفتم مهرماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) در مصلی گرگان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از مدت‌ها قبل در صدد برگزاری مراسمی برای تجلیل از علما و روحانیون حماسه ساز بودند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و خاطره یکی از برنامه‌های جنبی این همایش است که طی فراخوان عمومی برگزار شده حدود 200 عکس مربوطه از استان‌های مازندران و گلستان در این خصوص جمع‌آوری شده است.
عضو شورای اسلامی شهر گرگان از انتشار عکس‌ها و خاطرات جمع‌آوری شده از سوی رزمندگان در 5 هزار نسخه خبر داد و تصریح کرد: انتشار ویژه‌نامه همایش در 12 صفحه، برگزاری نمایشگاه عکس با 110 تابلو در ابعاد 60 در 100 و انتشار کتاب خاطرات حضرت آیت‌الله نور مفیدی و پخش فیلم مستند از برنامه‌های اصلی این همایش است که در دستور کار قرار گرفت.
کلاتی با تاکید بر اینکه متاسفانه نسل سوم بعد از انقلاب به دلایل مختلف فرهنگی و اجتماعی از نقش روحانیت در برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اطلاعات کمی دارند، خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش که با حضور گسترده نسل جوان و به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد می‌تواند در معرفی و شناسایی نقش روحانیت به نسل سوم انقلاب بسیار موثر باشد.
وی همچنین یادآور شد: همایش روحانیون حماسه‌ساز با حضور فرماندهان لشکر 25 کربلا، فرماندهان تیپ، گردان و گروهان، جانبازان، آزادگان، خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی، نخبگان، پیشکسوتان عرصه‌های مختلف، حامیان و پشتیبانان هشت سال دفاع مقدس، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان و فرمانداران و استانداران ادواری استان است.
کلاتی تجلیل از 30 تن از علما و روحانیون حماسه‌ساز با اهدا تندیس و حضور دو سخنران از شخصیت‌های مملکتی را نیز بخش دیگری از برنامه‌های این همایش عنوان کرد و گفت: برگزاری این همایش حرکت منحصر به فردی در گردهمایی نیروهای ارزشی هشت سال دفاع مقدس است که با حضور طبقات و تفکرات مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول