اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بخش جعفرآباد قم:

بخش جعفرآباد پذیرای روحانیون است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بخش جعفرآباد قم گفت: بخش جعفرآباد پذیرای روحانیون برای اقامه نماز جماعت در مدارس است.

بخش جعفرآباد پذیرای روحانیون است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام حسینعلی دهقان در مراسم زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌های مدرسه مهدیه روستای پستگان بخش جعفرآباد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: باید از خداوند بخواهیم توفیق دهد تا روزی که زنده هستیم در عرصه تعلیم و تربیت گام برداریم.
وی با اشاره به شور و اشتیاق دانش‌آموزان برای بازگشایی مدارس در مهر ماه تاکید کرد: روز نخست مهر ماه به دلیل اشتیاق دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه، تهیه کیف، کفش و لباس نو، محیط آموزشی و مربی برای تمام دانش‌آموزان یک عید واقعی است.
امام جمعه بخش جعفرآباد قم ادامه داد: آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان بسیار به یاد ماندنی ‌و شیرین است و به صراحت می‌توان بیان کرد این روز بسیار شیرین‌تر از نوروز است.
وی با خطاب قرار دادن خانواده‌ها و مربیان گفت: باید این ذوق و علاقه دانش‌آموزان را به امید تبدیل شود تا بتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم.
دهقان به تاکید خداوند بر لزوم تعلیم و تربیت در قرآن کریم اشاره و بیان کرد: در کنار تعلیم همواره تربیت و تزکیه نفس مطرح شده که در ایجاد یک زندگی موفق بسیار ضروری و اساسی است.
وی تصریح کرد: معلمان با تکیه بر اعتقادات اصیل اسلامی به تعلیم دانش‌آموزان بپردازند و با هدیه دو بال تعیلم و تربیت به دانش‌آموز، وی را پرورش داده و سبب رشد و تعالی دانش‌آموزان شوند.
دهقان تاکید کرد: آموزگارن باید پیش از اینکه خود را معلم بخوانند باید خود را پرورش دهنده کودکان بدانند.
وی به اقدام ابتکاری وزارت آموزش و پرورش اشاره ‌و بیان کرد: در سال تحصیلی نماز جماعت در پایه ابتدایی نیز برپا می‌شود و بخش جعفرآباد نیز این آمادگی را دارد تا روحانیون برای اقامه نماز جماعت در مدارس بپردازند.
امام جمعه بخش جعفرآباد قم تعداد دانش‌آموزان بخش جعفرآباد را 3 هزار و 400 نفر عنوان کرد و افزود: 850  نفر از این دانش‌آموزان را غنچه‌ها وجوانه‌ها تشکیل می‌دهند.
وی در ادامه وجود کودکان پنج قلو را در بخش جعفرآباد مایه خیر و برکت دانست و گفت: برای توفیق روز افزون این کودکان باید یک یا چند تن ازآنها را نذر حوزه علمیه کرد تا این روستای انقلابی چند روحانی برجسته تحویل جامعه دهد.
انتهای پیام /ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول