اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تهران:

تبدیل بخش مرکزی به شهرستانی مجزا زمان‏بر است

خبرگزاری فارس: فرماندار تهران گفت: تغییرات جغرافیایی از جمله تبدیل بخش مرکزی تهران به شهرستانی مجزا از جمله طرح‏های زمان‏بر هستند.

تبدیل بخش مرکزی به شهرستانی مجزا زمان‏بر است
محسن نایبی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: مبحث تبدیل بخش مرکزی تهران به شهرستانی مجزا همچنان در دستور کار مجموعه استانداری تهران قرار دارد.
وی با اشاره به سطح جغرافیایی بخش مرکزی تهران یادآور شد: بخش مرکزی تهران با مساحتی بالغ بر یک هزار و 378 کیلومتر مربع بر اساس مصوبه هیئت وزیران از 55 آبادی، روستا، نواحی کارگاهی، مناطق زراعی و دو شهر پردیس و بومهن تشکیل شده است.
نایبی ادامه داد: محدوده جغرافیایی بخش مرکزی تهران از روستای تلو در سرخه‏حصار آغاز و تا انتهای شهر بومهن ادامه می‏یابد.
فرماندار تهران افزود: این بخش 200 هزار نفری با شهرهایی همچون رودهن از شهرستان دماوند، لواسانات از شهرستان شمیرانات و روستای مسگرآباد از شهرستان پاکدشت دارای مرز مشترک است. 
فرماندار تهران تصریح کرد: وجود سطح وسیع و جمعیت قابل ملاحظه در حال افزایش با استقرار جمعیت در طرح‏های مسکن مهر همگی از قابلیت‏های بالقوه بخش مرکزی تهران برای تبدیل به شهرستانی مجزا هستند.
وی با بیان اینکه انتخابات می‏تواند از دلایل کندی در اجرای این طرح باشد، عنوان کرد: به طور معمول و برای جلوگیری از بروز تبعات مختلف در ایام انتخابات، برخی امور با احتیاط بیشتری پیگیری می‏شود.
نایبی تصریح کرد: وجود چنین حساسیت‏هایی می‏تواند دلیل کندی فعلی در تبدیل بخش مرکزی تهران به شهرستانی مجزا باشد.
فرماندار تهران تلویحا از اجرای طرح تبدیل بخش مرکزی به شهرستانی مجزا تا انتهای سال جاری خبر داد و افزود: بروز تغییرات جغرافیایی در بخش مرکزی تهران تا انتهای سال جاری امکان دور از ذهنی نیست.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول