اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تحقق دولت الکترونیک صورت گرفت؛

تجهیز فرمانداری‌های کرمان به فیبر نوری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان از تجهیز فرمانداری‌های کرمان به فیبر نوری خبر داد.

تجهیز فرمانداری‌های کرمان به فیبر نوری
علیرضا مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 129 مرکز اینترنت پرسرعت در استان کرمان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه یک ‌هزار و 141 شعبه از بانک‌های استان کرمان به شبکه دیتا متصل هستند، ابراز داشت: 115 دانشگاه در استان کرمان به اینترنت و فیبرنوری متصل شده‌اند.
مهدوی از اتصال 542 آموزشگاه در استان کرمان به اینترنت خبر داد و بیان کرد: مخابرات استان کرمان بسترسازی لازم برای فعال‌سازی آموزش از راه دور در مدرسه‌های استان کرمان را انجام می‌دهد.
 وی از فعالیت 590 دفتر پیشخوان دولت در شهر و روستا‌های استان کرمان خبر داد و گفت: از این تعداد 185 دفتر در شهرها و 405 دفتر در روستاهای استان کرمان فعال هستند.
مهدوی ابراز داشت: زیرساخت‌های لازم برای طرح دولت الکترونیک استان کرمان در مرحله آزمایش تحویل است و زیرساخت‌های ارتباطی شبکه الکترونیک در استان کرمان در سه فاز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در بخش زیرساخت‌های شبکه دیتا با هماهنگی معاونت پشتیبانی استانداری و تاکید استاندار کرمان مقرر شد در 70 سازمان و اداره دولتی در مرکز استان و شهرستان‌ها شبکه فیبرنوری اجرا شود، تصریح کرد: به همین منظور تمام فرمانداری‌های استان کرمان «23 نقطه» به شبکه فیبرنوری متصل شده‌اند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان از استقبال مطلوب مردم کرمان در زمینه پرداخت‌های غیر حضوری تلفن ثابت خبر داد و گفت: در راستای توسعه شبکه الکترونیک پرداخت صورت حساب از طریق سامانه 1818 فعال شده و میزان استقبال مردم استان در مقایسه با سال گذشته حدود 100 برابر شده است.
وی اذعان کرد: 70 درصد مردم کرمان صورت حساب خود را به صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنند که بخشی از آن از طریق خودپردازهای بانکی انجام می‌شود.
مهدوی همچنین به کسب مقام نخست شرکت مخابرات استان کرمان در بخش پرداخت الکترونیکی تلفن همراه اشاره کرد و گفت: استان کرمان در دوره گذشته موفق به کسب مقام نخست در زمینه پرداخت از طریق سامانه 09990 و خودپردازهای بانکی شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول