اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

احداث تصفیه‏خانه پردیس در اولویت است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار تهران اجرای طرح احداث سامانه‏های تصفیه‏خانه شهر پردیس را از اولویت‏های استانداری تهران خواند.

احداث تصفیه‏خانه پردیس در اولویت است
محمدرضا محمودی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تصفیه‏خانه شهر جدید پردیس در حال احداث است که در آینده خبر اتمام آن به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
وی با اشاره به اهمیت ویژه وجود چنین امکانی در این شهر خاطرنشان کرد: اجرای طرح‏های فاضلاب در پردیس می‏تواند منشا خدمات بهتری به مردم این شهر باشد.
محمودی تصریح کرد: احداث چنین امکانی علاوه بر رفع بوی نامطبوع روزهای گرم تابستان، می‏تواند منابع مناسب آب مورد نیاز طرح‏های فضای سبز این شهر را نیز تامین کند.
 
* احداث تصفیه‏خانه طرحی هزینه‏بر
فرماندار تهران نیز از جدیت در ایجاد تصفیه‏خانه شهر جدید پردیس خبر داد و افزود: مجموعه فرمانداری تهران با حمایت استاندار تهران با جدیدت به دنبال ایجاد سامانه‏های تصفیه‏خانه فاضلاب هستند.
محسن نایبی با اشاره با الزامات ایجاد تصفیه‏خانه فاضلاب در پردیس گفت: شهر جدید پردیس تا چند سال آینده پذیرای میهمانان بسیاری در قالب متقاضیان طرح‏های مسکن مهر خواهد بود.
وی تصریح کرد: از این رو، ایجاد امکانات خدماتی لازم از جمله سامانه‏های تصفیه کننده فاضلاب برای اسکان هموطنان از وظایف مسئولان است.
نایبی اجرای پروژه‏های فاضلاب را طرح‏هایی هزینه‏بر خواند و افزود: اجرای طرح‏های ایجاد تصفیه‏خانه فاضلاب پروژه‏هایی هزینه‏بر محسوب می‏شوند.
فرماندار تهران تصریح کرد: مسئولان امیدوارند تا اعتبارات لازم پیرامون ایجاد تصفیه‏خانه فاضلاب تامین شود تا رضایتمندی اهالی پردیس بیش از پیش فراهم آید.
متاسفانه در 15 سال از افتتاح شهر جدید پردیس، جمعیت این منطقه امروز به 100 هزار نفر رسیده و به ویژه شهروندان ساکن در نوار حاشیه آزادراه تهران- پردیس از بوی تعفن شدید ناشی از فاضلاب تصفیه نشده این شهر رنج می‏برند.
شدت این این بوی ناخوشایند در فصول گرم سال با افزایشی فاحش روبه‏رو می‏شود تا جایی که علاوه بر سکنه، مسافران در حال عبور به نواحی شمالی کشور و برعکس را نیز آزار می‏دهد.
رنج مناطق روستایی پایین دست پردیس، تخریب بافت گیاهی این نواحی و بر اساس نظر برخی کارشناسان امر، سد مملو از خطرات ناشی از جریان فاضلاب تصفیه نشده شهر جدید پردیس متاثر هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول