اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کریستین لاگارد:

منابع صندوق بین المللی پول برای مقابله با بحران اقتصادی جهان کافی نیست

خبرگزاری فارس: رییس صندوق بین المللی پول هشدار داد منابع مالی این صندوق برای مقابله با شرایط نامناسب اقتصاد جهانی کافی نیست.

منابع صندوق بین المللی پول برای مقابله با بحران اقتصادی جهان کافی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ کریستین لاگارد تاکید کرد اگر شرایط اقتصاد جهانی بدتر شود منابع مالی 384 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول برای کمک به کشورهای بحران زده کافی نخواهد بود .
وی افزود اعتبار صندوق بین المللی پول و در نتیجه میزان تاثیرگذاری و نفوذ این نهاد مالی بین المللی در شرایطی روشن می شود که بتواند با بحران های اقتصادی و مالی مقابله کند .
وی تصریح کرد منابع مالی کنونی صندوق بین المللی پول برای شرایط فعلی کافی است ولی اگر شرایط اقتصادی جهان بدتر از گذشته شود این منابع به هیچ وجه کافی نخواهد بود .
بر اساس این گزارش سه برابر شدن منابع مالی صندوق بین المللی پول بخشی از پیشنهادات رهبران گروه بیست در نشست سال 2009 بوده است . با تشدید بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو نگرانیها از ناکافی بودن منابع مالی صندوق بین المللی پول افزایش یافته است .
 اسوار پراساد کارشناس ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد صندوق بین المللی پول با منابع مالی فعلی قدرت تاثیر گذاری بسیار محدودی را بر بحران های مالی اسپانیا ایتالیا و سایر کشورهای منطقه یورو خواهد داشت . شرایط اقتصادی حاکم بر کشورهای توسعه یافته و صنعتی نیز به صورتی است که این کشورها نیز قادر به افزایش منابع مالی صندوق بین المللی پول نخواهند بود .
صندوق بین المللی پول اعلام کرد در برابر خطراتی که اقتصاد جهانی را تهدید می کند با قاطعیت عمل خواهد کرد. 
همزمان روبرت زولیک رئیس بانک جهانی نیز از سه برابر شدن کمک های بشردوستانه این سازمان به کشورهای فقیر منطقه شاخ آفریقا، خبر داده است.
 انتهای پیام/

  


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول