اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نیروی انسانی آموزش و پرورش اصفهان:

دانش‌آموزان به صورت پژوهش‌محور آموزش داده شوند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: معلمان باید دروس خود را به صورت پژوهش‌محور در مدارس تدریس کنند و با تحقق این موضوع دانش‌آموزان به سوی موضوعات پژوهشی جذب می‌شوند.

دانش‌آموزان به صورت پژوهش‌محور آموزش داده شوند
حمیدرضا مؤتمر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با موضوعات پژوهشی اظهار داشت: تمام دانش‌آموزان باید از ابتدای ورود به سیستم آموزشی با موضوعات پژوهشی آشنا شوند و این قشر از جامعه باید به عنوان پژوهشگر و تحقیق‌گر به دانشگاه‌ها وارد شوند.
وی به تشکیل چند کار‌گروه در استان پیرامون موضوعات پژوهشی اشاره کرد و افزود: کار‌گروه اقدام ‌پژوهی از گذشته در آموزش و پرورش وجود داشته است و در حال حاضر تقویت این کار‌گروه در دستور کار آموزش و پرورش اصفهان قرار دارد.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به هدف از فعالیت این کار‌گروه تصریح کرد: در این کار‌گروه مشکلات حرفه‌ای و مهارتی دبیران و معلمان علاقه‌مند به اقدامات پژوهشی با انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقی برطرف می‌شود.
وی به فعالیت کار‌گروه درس ‌پژوهی در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: درس ‌پژوهی یک پدیده جدید و بسیار مدرن است و در درس ‌پژوهی یک اقدام گروهی توسط معلمان برای یک خاص صورت می‌گیرد.
مؤتمر با اشاره به اقداماتی که در این کار‌گروه صورت می‌گیرد، تاکید کرد: معلمان در این کار‌گروه بهترین روش و شیوه ارائه درس را به صورت پژوهشی بررسی می‌کنند و معلمان باید دروس خود را به صورت پژوهش ‌محور تدریس کنند.
وی به فعالیت کار‌گروه توسعه مطالعات پژوهشی معلمان اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی در ابتدا باید میان معلمان توسعه یابد و معلمان باید در راستای توسعه مطالعات تحقیقی خود تلاش کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول