اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مدیر کل دفتر سلامت خانواده،‌جمعیت و مدارس وزارت بهداشت خبر داد

صدور 700 هزار شناسنامه سلامت برای دانش آموزان کلاس اولی

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر سلامت خانواده،‌ جمعیت و مدارس گفت: با همکاری آموزش و پرورش برای 700 هزار دانش آموز کلاس اولی، شناسنامه سلامت صادر شد.

صدور 700 هزار شناسنامه سلامت برای دانش آموزان کلاس اولی
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمد اسماعیل مطلق، با بیان این مطلب اظهار داست: بسته خدمت برای نوجوانان از ابتدای شهریور اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به این بسته، حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار بگیرند.

وی افزود: در معاینه حدود 700 هزار دانش آموز،‌ مشخص شد که 13 درصد دانش آموزان دچار مشکلات گوش و چشم هستند که به پزشک متخصص ارجاع داده شده و در حال درمان هستند.

مدیر کل دفتر سلامت خانواده،‌جمعیت و مدارس با اشاره به این که سال گذشته حدود 700 مدرسه در شهر و روستا به عنوان مدرسه مروج سلامت معرفی شد،‌ تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش و تا پایان سال تحصیلی قرار است تا تعداد این مدارس به بیش از دو هزار مدرسه در کل کشور برسد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا قبل از آذر همه دانش‌آموزان سال اول معاینه شده و شناسنامه سلامت داشته باشند و در آذر ، این طرح برای مقطع اول راهنمایی و اوایل بهمن تا اسفند برای مقطع اول دبیرستان آغاز شود. 

مطلق افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این دفتر در سال جاری، موضوع شپش در مدارس است که در این راستا کارگاه‌های آموزشی را برای کارشناسان بهداشتی مدارس و مسئولان سلامت دانش‌آموزان آموزش و پرورش، طی روزهای 17 تا 19 مهر برگزار می کنیم تا آموزش های لازم در این زمینه به آنها داده شود.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول