اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش فهرج خبر داد:

رشد 98 درصدی باسوادی در فهرج

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج گفت: میزان رشد باسوادی در شهرستان فهرج 98 درصد است که در دو سال آینده بی‌سوادی در این خطه ریشه‌کن می‌شود.

رشد 98 درصدی باسوادی در فهرج
به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، علی بیت‌اللهی صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس فهرج اظهار داشت: بازسازی 9 آموزشگاه آسیب‌دیده از زلزله حسین‌آباد فهرج در حال انجام است و این مدرسه‌ها 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی افزود: این آموزشگاه‌ها با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات نوسازی مدارس در حال بازسازی هستند.
بیت‌اللهی بیان کرد: با آغاز به کار این مدرسه‌ها یک‌هزار دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی از فضای آموزشی ایمن برخوردار می‌شوند.
وی از بازسازی سه آموزشگاه دیگر توسط خیران این شهرستان خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این مدارس 200 دانش‌آموز از فضای ایمن بهره‌مند می‌شوند.
بیت‌اللهی به اجرای طرح سنجش برای دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه در شهرستان فهرج اشاره و بیان کرد: فهرج با رشد 12 درصدی دانش‌آموزان اول ابتدایی مواجه است که باید برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد فضای مناسب و نیروی انسانی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه 19 مدرسه استاندارد در شهرستان فهرج با اعتبار 4 میلیارد و 400 میلیون تومان در حال بازسازی است، عنوان کرد: جایگزینی آموزش فنی و حرفه‌ای به جای آموزش‌های نظری از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش فهرج است.
بیت‌اللهی خاطرنشان کرد: در سال جاری دو هنرستان فنی و حرفه‌ای در شهرستان فهرج راه‌اندازی شد تا در آینده نیاز منطقه در زمینه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای برطرف شود.
وی ریشه‌کنی بی‌سوادی را از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش در فهرج ذکر کرد و افزود: میزان رشد باسوادی در شهرستان فهرج 98 درصد است که در دو سال آینده بی‌سوادی در این خطه ریشه‌کن می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول