اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باحضور مسئولان استانی؛

زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس خراسان رضوی نواخته شد

خبرگزاری فارس: باحضور مسئولان استانی؛ زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان خراسان رضوی نواخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس خراسان رضوی نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه ،محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی  صبح امروز با حضور در مجتمع شبانه روزی عبدالله رضوی شاندیز در جمع دانش آموزان اظهار داشت: بزرگترین رویداد علمی کشور در امروز به وقوع می‌پیوندد و این روز به مثابه یک عید کامل برای ما است.
صلاحی افزود: در آموزه‌های دینی ما عید روزی است که همه مشغول تعلیم و تربیت باشند و امروز عید بزرگ کشور ماست.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت کشور امروز سال تحصیلی جدید را با هدف علم آموزی و پیشرفت آغاز خواهند کرد که امیدواریم با یاد خداوند متعال و با تلاش معلمان فداکار بتوانیم در تمام عرصه‌های علمی ، به موفقیت‌های بی‌شماری دست یابیم.
محمود صلاحی بیان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از 10 هزار وحد آموزشی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و این توسعه و پیشرفت در سایه انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی به‌دست آمده است.
وی گفت : جمعیت میلیونی دانشگاهی در کشور نشأت گرفته از نگاه مدبرانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی است و با این روحیه عظیم ما خواهیم توانست قله‌های رفیع علمی دنیا را از آن خود کنیم.
صلاحی با اشاره به رتبه علمی ایران در دنیا خاطرنشان کرد: ایران در 10 موضوع مطرح علمی دنیا جزو چند کشور برتر می‌باشد و این موفقیت حاصل تلاش تمام دانشمندان ایران زمین بوده است.
وی تصریح کرد : علوم مختلفی همچون سلول‌های بنیادی ، انرژی هسته ای ، علوم فضا و علم نانو از علومی است که در چند سال گذشته به آن دست یافته ایم و هم اکنون در بین قدرت های علمی دنیا قرار گرفته‌ایم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: با تلاش دانش آموزان و دانشگاهیان پس از دوران جنگ ، ایران به جایگاه اصلی خود بازگشت و امروز ایران حرف اول علم را در منطقه می‌زند و این حاصل ایستادگی مردم ایران زمین بوده است.
وی تأکید کرد: ثبات امروز ، حاصل مقاومت و زحمات مردم دیروز است.
محمود صلاحی در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از چهار مولفه علم، معلم، دانش‌آموز و مدرسه تشکیل شده است.
وی بیان کرد: هر یک از این مولفه‌ها تاثیر مستقیمی در فرآیند یادگیری علم و دانش دارد.  
صلاحی خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و برای سربلندی و موفقیت نظام اسلامی تلاش کنیم و همه از مدیران ارشد گرفته تا کارکنان و معلمان و دانش‌آموزان باید در راه پیشرفت کشور گام برداریم.
وی افزود : کسب مقام‌های علمی دانش آموزان خراسانی در کشور نشان از رشد علمی این استان دارد اما جایگاه علمی خراسان بسیار بالاتر از سطح فعلی باید باشد.
استاندار خراسان رضوی در پایان افزود: امید به علم آموزی و تحصیلات تکمیلی در کشور بسیار بالاست و این به برکت انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول