اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بازگشایی درهای مدارس به روی 12 میلیون دانش‌آموز؛

امروز لبخند بر لبان بابای مدرسه نشست

خبرگزاری فارس: صبح امروز در سومین روز از ماه مهر، درهای مدارس به روی دانش‌آموزان گشوده شد و بالاخره لبخند بر لبان باباهای مدرسه نشست.

امروز لبخند بر لبان بابای مدرسه نشست
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، سال تحصیلی 91ـ1390 بعد از دو روز تعطیلی، در سومین روز از ماه مهر به صورت رسمی آغاز شده و دوباره صدای شادی و هیاهوی دانش‌آموزان در فضای مدرسه پیچیده است.

در و دیوار گرفته مدارس، دوباره پر از لبخند شده و صدای شیطنت‌های کودکانه، فضای مدرسه را در برگرفته است؛ بابای مدرسه با قرآنی که در دست دارد، هنوز جلوی در ایستاده است و تمام بچه‌ها را از زیر قرآن عبور می‌دهد.

بوی اسفند نیز با عطر بهار دانش آغشته شده و با شیرینی تازه‌ای که توسط خدمتگذار مدرسه به دانش‌آموزان تعارف می‌شود، آغاز سال تحصیلی را شورانگیز و دلچسب‌تر کرده است.

زنگ سال تحصیلی که نواخته می‌شود بچه صلوات می‌فرستند و سپس همه با هم دست می‌زنند و به مدیر مدرسه که در حال سخنرانی است، قول می‌دهند که دانش‌آموزان خوبی باشند و امسال نیز برای کسب علم و دانش تلاش کنند.

مدیر مدرسه در ادامه سخنانش به دفاع مقدس نیز اشاره می‌کند و از روزهای جنگ و پایداری و دلاوری می‌گوید سپس با اعلام آمار 4 هزار معلم شهید و 36 هزار شهید دانش‌آموز، از اینکه امسال زنگ مهر در مدارس پسرانه به نام شهید "مرحمت بالازاده" و در مدارس دخترانه با نام شهیده "سهام خیام" نواخته شده است، برای دانش‌آموزان صحبت می‌کند.

دانش‌آموزان با رعایت نظم سر کلاس می‌روند و با معلم کلاسشان آشنا می‌شوند و نخستین درس مدرسه را که ایثار و قداکاری است، می‌آموزند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول