اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قائم سمنان:

سپاه در تمام زمینه‏ها مسلح به ابزار روز است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قائم‏ آل‏ محمد (عج) استان سمنان گفت: سپاه نه تنها در بعد نظامی بلکه در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسلح به ابزار روز است.

سپاه در تمام زمینه‏ها مسلح به ابزار روز است
علی استادحسینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بیداری اسلامی و خودباوری ملت‌ها در جهان اسلام ثمره دفاع مقدس است.
وی افزود: صدور انقلاب به کشورهای منطقه، تجدید حیات جنبش‌های اسلامی در منطقه نظیر حزب‌الله و حماس، تضعیف و تزلزل موقعیت رژیم صهیونیستی، دفاع از حقوق ملل مستضعف جهان، اثبات مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی در منطقه از پیامدهای مهم و منطقه‌ای دفاع مقدس است.
وی تصریح کرد: شکست طرح‌های استعماری غرب در خاورمیانه به ویژه موضوع مهار دوجانبه باعث شد که کسی جرأت حمله به ایران را نداشته باشد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به بیان نتایج و ثمرات دفاع مقدس پرداخت و افزود: امنیت، ثبات، ارتقای روحیه شجاعت و  ایستادگی از ثمرات هشت سال دفاع مقدس است.
استادحسینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس شعارها شکل گرفت و مهم‌ترین این شعارها استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی بود، یعنی اینکه نه شرق را قبول داریم نه غرب را بلکه اسلام ناب محمدی (ص) را قبول داریم و بر این مبنا مردم انقلاب کردند، امام (ره) هم این انقلاب را بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) و بر اساس ولایت فقیه پایه‌گذاری کردند.
وی ادامه داد: ما دنبال فرهنگ و هویتی بودیم که دشمنان از ما گرفته بودند و پوسته ظاهری اسلام را در زمان شاه برجا گذاشته بودند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: با انقلاب به همان اسلام ناب که مدنظر پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بود برگشتیم.
استادحسینی ادامه داد: اسلام ناب محمدی یعنی ظلم‌ستیزی، زیر بار ظلم نرفتن و دفاع از مظلوم که خوشایند استکبار جهانی نبود، به همین منظور دشمنان با تمام توان به جنگ ما آمدند و ابتدا به وسیله جنگ‌های قومی مذهبی نظیر  گنبد ـ کردستان و ... بر ما هجوم آوردند و در درجه دوم جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند.
استاد حسینی بیان کرد: زمانی که دشمنان و ابرقدرت‌های غربی از طریق توطئه‌های داخلی نتوانستند به نتیجه دلخواه خود دست یابند به این نتیجه رسیدند که صدام با توجه به اینکه فردی جاه‏طلب و بلندپرواز است و داعیه رهبری جهان عرب را دارد، بهترین گزینه برای دستیابی به اهداف پلیدشان است.
وی تصریح کرد: قبل از ورود مردم به صحنه که با ممانعت بنی‌صدر همراه بود، بنی‌صدر سه عملیات کلاسیک با نیروهای ارتش انجام داد که سبب از بین رفتن توان نظامی شد و هیچ نتیجه‌ای را در بر نداشت و به همین منظور امام (ره) بعد از عزل بنی‏صدر تأکید بر ورود نیروهای مردمی داشتند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: تجربه‌ای که در نخستین عملیات با نام فرماندهی کل قوا به دست آمد معلوم شد که نقش نیروهای مردمی بسیار حیاتی بود، لذا در عملیا‌ت‌های بعدی نظیر عملیات طریق‏القدس، فتح‌المبین و ثامن‌الائمه که مردم به همراه سپاه وارد عمل ‌شدند، با موفقیت‌های چشمگیری همراه بود و نتیجه آن حضور بیشتر مردم در صحنه بود.
استادحسینی با تأکید بر اینکه امام (ره) با تشکیل ارتش 20 میلیونی تصمیم سازنده‌ای را اتخاذ کردند، خاطرنشان کرد: اگر مردم در دوران دفاع مقدس در صحنه حضور نداشتند، پیروزی‌ها یکی پس از دیگری به دست نمی‌آمد و مردم برای دفاع‌های بعدی آبدیده نمی‌شدند.
وی ادامه داد:‌ مردم نه تنها در هشت سال دفاع مقدس بلکه پس از آن نیز در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نظام نقش بسزایی داشته و موجبات پایداری انقلاب را فراهم کردند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه ارتباط بین مردم و امام (ره) ارتباطی معنوی بود، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس،‌ ولایت‌پذیری بود.
استادحسینی تصریح کرد: رزمندگان دریافته بودند که ولایت، حیات طیبه است، حیاتی که با درک و اطاعت ولایت نصیب انسان می‌شود و این رمز پنهانی است که رزمندگان در طول دوران مبارزه و بعد از آن به حقیقت آن واقف شدند و هویت و عزت، سعادت دنیا و آخرت خود را در حیات ولایی یافتند و بدان اعتقاد راسخ پیدا کردند.
وی ادامه داد: لازمه سرافرازی، استقلال و تسلیم نشدن در برابر دشمن، مقاومت و پایداری آگاهانه است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه مأموریت سپاه دفاع از ارزش‌های انقلاب و اصل انقلاب است، اظهار داشت: از آنجایی که سپاه در همه زمینه‌ها از جمله فکری، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و نظامی سردمدار است، بنابراین می‌تواند در مقابله با دشمن نقشی کارساز داشته باشد.
استادحسینی تصریح کرد: به گفته امام (ره) اگر سپاه نبود کشور نبود و این سخنی صحیح است چرا که در هشت سال دفاع مقدس می‌بینیم که سپاه در همه صحنه‌ها حضور داشته و دفاع کرده و این پتانسیل در سپاه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز سپاه در بعد نظامی پرقدرت‌تر از همه زمان‌هاست و  دشمنان نظام نیز به این مسئله پی برده‏اند، تأکید کرد: سپاه نه تنها در بعد نظامی بلکه در بعد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز مسلح به ابزار روز است.
استادحسینی حضور جوانان در صحنه را یکی از نقاط بازدارندگی در مقابل دشمنان نظام دانست و افزود: با توجه به اینکه امروز جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده است، باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم و جلوی هجمه دشمن را بگیریم.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به پروژه سپاه‏هراسی دشمنان گفت: به فرموده امام (ره) هر زمان که دشمن از کسی تعریف کند، آن فرد یا گروه باید در خودش شک کنند و اینکه امروز سپاه مورد غضب آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته معلوم است که سپاه نقش خود را خوب انجام داده و دشمن از سپاه ضربه خورده است.
وی با اشاره به اینکه سپاه خدمتگزار مردم است و در راستای اطاعت‌پذیری از امام و جامعه گام برمی‌دارد، افزود: نباید بگذاریم دشمنان نظام به اهداف پلید خود دست یابند و چرا که آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا سپاه را از چشم مردم بیاندازند.
استادحسینی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس ثابت کرد که انقلاب هرگز زیربار ظلم نمی‌رود، گفت: انقلاب و مردم جمهوری اسلامی ایران پرورش یافته مکتب حسین‌بن‏علی(ع) هستند و به همانطور که حسین‌بن‏علی(ع) فرمودند که من مرگ را می‌پذیرم اما زیربار ظلم نمی‌روم.
وی تاکید کرد: بنابراین ما نیز چون خون حسین در رگ‌هایمان جاری است تن به ذلت نمی‌دهیم.
استادحسینی بیان کرد: با تحولی که در سپاه ایجاد شده است و  با سازماندهی و تلاشی که سپاه انجام می‌دهد، امنیت و پایداری در سطح استان شکل گرفته و هر روز این امنیت قوی‌تر خواهد شد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: هم‏زمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران در سه شهر این استان برگزار می‏شود. 
استادحسینی همچنین به مهم‏ترین برنامه‏های اجرایی هفته دفاع مقدس استان سمنان اشاره کرد و افزود: رزمایش‏ها و نمایشگاه‏های هفته دفاع مقدس با هدف نمایش اقتدار و عظمت و رشادت‏های رزمندگان اسلام در سال‏های حماسه و خون به صورت ویژه در شهرستان‏های سمنان، دامغان و شاهرود برگزار می‏شود.
وی با اشاره به توطئه‏ها و جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی گفت: در این نمایشگاه‏ها تلاش شده است تا جوانان با رشادت‏های نیروهای اسلام در دوران دفاع مقدس و جانفشانی آنها در دفاع از انقلاب و ایران اسلامی آشنا شوند.
وی برگزاری این نمایشگاه‏ها را ثمربخش و دارای آثار فراوانی دانست و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‏ها ویژه استان سمنان است و در سایر استان‏ها برگزار نمی‏شود.
فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان با بیان اینکه اجرای تئاتر خیابانی و برنامه‏های فرهنگی از برنامه‏های این نمایشگاه است، گفت: این نمایشگاه‏ها با عنوان یاد یاران، مدافعان ولایت و امتداد بیداری در شهرستان‏ها از 31 شهریور تا ششم مهرماه از ساعت 17 تا 24 دایر است.
استادحسینی انتقال ارزش‏های دفاع مقدس به نسل جدید را از اهداف برنامه‏های هفته دفاع مقدس دانست و گفت: در کنار این نمایشگاه‏ها تلاش شده تا با رزمایش نظامی عملیات‏های بیت‏المقدس دو و سه که از سوی سازمان بسیج مستضعفین به عنوان عملیات شاخص سپاه استان سمنان در سال 90 معین شده، فضای عملیاتی دفاع مقدس نیز بازسازی شده و به بازدیدکنندگان ارائه شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول