اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سمنان خبر داد:

ارسال 798 اثر به جشنواره ملی داستان‌های کوتاه رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: 798 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی داستان‌های کوتاه رضوی ارسال شده که این اثار به مرحله نهایی رسیده است.

ارسال 798 اثر به جشنواره ملی داستان‌های کوتاه رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، عموزاده در نشست خبری که با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان و جمعی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی با عنوان کبوتر حرم امسال از لحاظ کمی و کیفی رشد بسیار مطلوب و خوبی داشته است.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با 59 شرکت کننده و 110 اثر، استان سمنان با 56 شرکت‌کننده و 98 اثر و استان تهران با 65 شرکت‌کننده و 97 اثر به ترتیب بیشترین آثار را به هفتمین دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی ارسال کرده و جایگاه نخست تا سوم را در ارسال آثار به دست آوردند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: استان چهارمحال بختیاری با 4 شرکت‌کننده و 25 اثر و استان خوزستان نیز با 20 شرکت کننده و 35 اثر به ترتیب جایگاه‌های چهارم و پنجم را کسب کردند.
عموزاده افزود: بزرگترین فرد شرکت کننده در هفتمین جشنواره داستان‌های کوتاه رضوی (کبوتر حرم) 67 سال از استان فارس و کوچکترین فرد 7 ساله از استان تهران هستند.
وی ادامه داد: افراد شرکت‌کننده در این جشنواره 83 درصد در بخش اصلی داستان کوتاه، 2 درصد در بخش داستان بلند و 15 درصد در بخش داستانک داستان مینی‌مال شرکت کردند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تاکنون دو هزار داستان‌نویس از سراسر کشور اسمشان در پایگاه داستان نویشان ثبت‌شده است.
عموزاده افزود: همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره ملی داستان‌های کوتاه رضوی کارگاه‌های نقد و بررسی داستان و داستان‌نویسی نیز به همراه داستان نویسان و علاقمندان به حوزه داستان‌نویسی برگزار می‌شود.
وی در زمینه داوری آثار ادامه داد: 3 داور برجسته کشوری مراحل داوری را انجام می‌دهند که تا به حال مراحل مقدماتی داوری انجام شده است و 120 اثر به مرحله داوری نهایی رسیده است.
دبیر هفتمین جشنواره ملی داستان‌های کوتاه رضوی کبوتر حرم گفت: هفتمین جشنواره ملی داستان‌های کوتاه رضوی در سه بخش داستان کوتاه بخش اصلی، داستان مینی‌مال بخش ویژه و داستان بلند بخش جنبی برگزار می‌شود که در هر بخش این جشنواره سه نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب می‌شوند.
عموزاده افزود: داستان‌هایی که امسال به جشنواره ملی داستان‌‌های کوتاه رضوی ارسال شده اند از سطح کیفی خوبی برخوردار بودند به همین دلیل در بخش اصلی این جشنواره از 12 داستان نویس دیگر  نیز تقدیر می‌شود.
وی گفت: افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی داستان‌های کوتاه رضوی هفتم مهرماه سال جاری و اختتامیه آن هشتم مهرماه سال جاری ساعت 16 در تالار تئاتر شهر در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول