اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام موسسه دارالحافظان قرآن کریم:

فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام موسسه درالحافظان قرآن کریم گفت: فرهنگ قرآنی اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان نهادینه شود.

فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود
مهدی کاتب امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی  و اجتماعی مختلف جوانان و نوجوانان را به سوی مسائل دینی و ارزش‌های قرآنی سوق داد تا ذهن و فکر آنها به مسائلی از این جنس بیش از بیش معطوف شود چرا که پرداختن به این قبیل مسائل متضمن سعادت دنیوی و اخروی است.
وی افزود: در تابستان سال جاری با هدف آشنا کردن جوانان با مفاهیم قرآنی، مسابقات ندای رمضان در رشته‌های حفظ، ترتیل، ترجمه و حدیث در دو  بخش خواهران و برادران برگزار شد همچنین  مسئولان برای برپایی گردهمایی ورزشی، اردوهای تفریحی و جلسات تربیتی نیز با حضور علمای فاضل و اساتید مشاور اقدام کردند.
این مسئول خاطرنشان کرد: با استفاده از مربیان توانمند دوره‌های آموزشی معارف قرآنی همچنین حفظ قرآن در سه دوره مقدماتی، متوسطه و تخصصی برای حضور عموم مردم برگزار شد همچنین قرآن‌آموزان در دوره‌های آموزش روخوانی و روانخوانی تحوید سطح یک و دو همچنین آموزش صوت نیز شرکت کردند.
کاتب با بیان اینکه از مقطع ابتدایی برای مانوس کردن نونهالان با قرآن باید برنامه‌ریزی شود، اضافه کرد: برای آشنا کردن خردسالان با تعالیم دینی کلاس‌های مختلفی اعم از حفظ تعدادی از سوره‌های کوتاه قرآن کریم، آشنایی با داستان‌ها، نکات آموزنده و جذاب قرآن کریم، آموزش ادعیه‌ها، آشنایی با پیامبران و امامان، آموزش قرائت نماز تدارک دیده شد.
این مسئول تصریح کرد: برای جذابیت کلاس‌ها و علاقه‌مند شدن کودکان برای شرکت در این دوره‌های آموزشی برنامه‌های آموزشی مختلف مانند نقاشی، کاردستی، بازی و سرگرمی در حاشیه این کلاس‌های توسط مربیان ارائه می‌شود که انتظار می‌رود اجرای این برنامه‌های مفرح در جذب نونهالان به برنامه‌های دینی تاثیر مثبتی بر جای گذارد.
قائم مقام موسسه دارالحافظان قرآن کریم آذربایجان غربی به برگزاری کلاس‌های حفظ تخصصی برای حفظ همه قرآن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن‌آموزان و حافظانی با محفوظات بیش از شش جزء در این کلاس‌ها ثبت‌نام می‌کنند و در صورت مسلط نبودن به تجوید سطح دو باید نسبت به آموزش دیدن تجوید نیز اقدام کنند، در این دوره حافظان علاوه بر اینکه به حفظ همه قرآن کریم موفق می‌شوند به مفاهیم محدوده حفظ خود تسلط کامل پیدا کرده و با الحان آن هم آشنا می‌شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول