اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان:

فرهنگ ایثار و شهادت الهام بخش انسان‌های آزادی‌خواه است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت الهام بخش همه انسان‌های آزادی‌خواه جهان است.

فرهنگ ایثار و شهادت الهام بخش انسان‌های آزادی‌خواه است
حجت‌الاسلام محرم تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: ارزش‌های دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که به منزله ذخیره گرانبها و با ارزش در اختیار جامعه قرار گرفته و باید با محافظت و پاسداری از آن از این ذخیره بهترین استفاده شود.
وی با بیان اینکه ضروری است ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتقال داده شود، یادآور شد: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان راهنمای مناسبی برای جوانان است تا در سایه توجه به این ارزش‌ها کمال معنوی را طی کرده و زندگی سعادتمندانه‌های داشته باشند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان ادامه داد: محتوی ارزش‌های دوران دفاع مقدس هویت و فرهنگ کشور است که در قالب این ارزش‌ها به جامعه ارائه می‌شود.
وی بر ضرورت صیانت از ارزش‌های دوران دفاع مقدس تاکید  کرد و افزود: یکی از راههای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان توجه نهادها و مراکز فرهنگی به این مقوله بوده و وظیفه این مراکز است که با ابزار مختلف این فرهنگ را به خوبی به جامعه تبیین کنند.
تیموری یکی از راههای انتقال فرهنگ دفاع مقدس را توجه به ابزارهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت‌های روز افزون علمی و هجمه‌های دشمنان در حوزه جنگ نرم باید از فضای سایبری و ابزار پیشرفت برای تبیین ارزش‌های دوران دفاع مقدس استفاده کرد.
وی مقاومت مردم در هشت سال دوران دفاع مقدس را از مهم‌ترین ارکان پیروزی در جنگ عنوان کرد و گفت: رمز پیروزی مردم کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس مقاومت جانانه مردم در برابر توطئه‌های دشمنان بود.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان بیان داشت: دشمنان اسلام به خوبی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را شناخته و همواره در صدد جداسازی مردم از فرهنگ مقاومت هستند که خوشبختانه تاکنون پیروز نشده‌اند.
وی توجه به ولایت، شهادت و جهاد را از عوامل پیروزی  انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان برشمرد و افزود: این عامل می‌تواند به عنوان عامل پیروزی مردم منطقه محسوب شود.
تیموری با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان در غالب جنگ تبلیغاتی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را الهام بخش همه انسان‌های آزادی‌خواه جهان دانست که می‌تواند نقشه راهی برای همه ملت‌ها در رسیدن به استقلال باشد.
وی بیان داشت: فرهنگ دفاع مقدس یکی از مسائلی بود که باعث شد فرهنگ و عقیده اسلامی به دنیا صادر شود و مردم جهان با این ارزش‌ها به خوبی آشنا شوند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان ادامه داد: به برکت هشت دوران دفاع مقدس، اندیشه و افکار بلند روح مقاومت و پایداری و استقلال‌طلبی  مردم کشور به جهان صادر شد.
وی گفت: مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس اکنون نقشه خوبی برای کشورهای اسلامی است که به خوبی در حال حاضر عینیت یافته و مردم از این الگو بهره می‌گیرند.
تیموری تصریح کرد: روحیه استقلال‌طلبی مردم که برگرفته از انقلاب اسلامی است در میان کشورهای منطقه رسوخ یافته که امیدواریم خیزش مردم منطقه به الگویی دیگر از مقاومت برای مردم جهان تبدیل شود.
وی بیان داشت: دوران دفاع مقدس بخش مهمی از دوران معنوی کشورمان محسوب می‌شود و انتقال این ارزش معنوی به نسل جوان از وظایف سنگین سیستم آموزشی است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به ارزش‌های دفاع مقدس و با بیان اینکه دوران پرافتخار دفاع مقدس سرنوشت تاریخ ایران را تعیین کرد، افزود: توجه جدی به ارزش‌ها، تعالیم و احکام اسلامی و اخلاق و آداب و معاشرت دانش‌آموزان در کنار فعالیت‌های آموزشی ضروری است.
وی انتقال صحنه‌ها، خاطرات و حماسه‌های دفاع مقدس به نسل جدید را ضروری دانست و با بیان اینکه شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس متعلق به کل ایران است نسبت به حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و برنامه‌های گرامیداشت این هفته مقدس توجه کنند.
تیموری خیزش‌های مردم منطقه را برگرفته از فرهنگ ناب دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: مقاومت مردم در این دوران برای همه کشورهای جهان تبیین شده و مردم منطقه به خوبی از این دستاورها استفاده می‌کنند.
وی در ادامه بر ضرورت انتقال این فرهنگ در بین مردم آزادی‌خواه جهان تاکید کرد و بیان داشت: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که مردم منطقه با بهره‌گیری از آن به درستی نقش خود را در برابر کشورهای استبدادی نشان می‌دهند.
وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی رژیم اشغالگر صهیونیت توسط انقلابیون و جوانان مصر بیان داشت: این کار انقلابیون ارزش زیادی داشته و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول