اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

دوران دفاع مقدس سند افتخار کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: دوران دفاع مقدس سند افتخار کشور است چرا که در آن حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد.

دوران دفاع مقدس سند افتخار کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله احمد خاتمی ظهر امروز در جمع مردم زنجان، با اشاره به آماده‌سازی مصلی زنجان این مصلی را مزین به حضور باشکوه مومنان ولایت مدار زنجان، عالمان ارزشمند و ائمه جمعه زنجان همانند خانه نور، معنویت و بنای افتخار مردم زنجان عنوان کرد.
وی ادامه داد: مصلی زنجان بنای عظیم معنوی استان است که با توجهات نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و با تلاش‌های استاندار زنجان پس از چند سال تاخیر در احداث آن ساخته شده و انتظار این است که تا سال بعد این مصلی به اتمام برسد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مصلی زنجان به عنوان بنای دینی استان محسوب می‌شود از خیرین خواست تا با کمک به تکمیل مصلی باقیات و صالحات خوبی از خود به یادگار بگذارند.
وی افزود: کمک به تکمیل ساخت مصلی زنجان از سوی هر خیری است که در سبد خیرین باقی مانده و در جهان آخرت به داد آنها می‌رسد.
آیت‌الله خاتمی بیان کرد: ضروری است خیرین در تکمیل مصلی زنجان که به عنوان یکی از فاخرترین بناهای دینی کشور است، یاری کرده و در این امر مهم سهیم باشند.
وی یکی از کارکردهای مصلی را برپایی نماز جمعه اعلام کرد و گفت: برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف، شبهای احیا، مجالس سنگین عشق به اهل بیت (ع)، جشن نیمه شعبان و عزاداری ماه‌های محرم و صفر از دیگر کارکردهای مصلی است که کمک به تکمیل آن موجب خیر در آخرت می‌شود.
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: 22 سال از پایان دوران دفاع مقدس که یادآور رشادت‌های شهیدان و رزمندگان است می‌گذرد اما هنوز یاد و نام شیر مردان تاریخ دفاع در اذهان همه مردم باقی مانده و این چراغ هرگز خاموش نمی‌شود.
وی ادامه داد: با رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس انقلاب برای همیشه بیمه شد و رزمندگان و ایثارگران هشت سال دوران دفاع مقدس کاری کردند که تا قرن‌ها دشمن نمی‌تواند خیال تجاوز به کشور را داشته باشد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دوران دفاع مقدس قطعه‌ای افتخار آمیز در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: این دوران به عنوان سند افتخار  کشور است که در آن حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد.
وی با اشاره به درگیری‌های 200 ساله اخیر در کشور خاطرنشان کرد: در طول این 200 سال کشور با هر کشور خارجی که درگیر شده  بخش‌های وسیعی از کشور را به طرف های درگیر بخشیده است در حالی که در دوران دفاع مقدس با رشادت‌های رزمندگان، ایثارگران و شهیدان حتی یک وجب از کشور در اختیار دشمنان قرار نگرفت.
آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: رزمندگان و شهیدان از جان خود گذشتند اما نگذاشتند به ملت کمترین آسیبی وارد شود، چرا که با فرهنگ جهاد و ایثار آشنا بوده و به راحتی از وجبی از خاک کشور نمی‌گذشتند.
وی با اشاره به نقش و جایگاه ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امام خمینی (ره) از بحران جنگ به عنوان فرصت استفاده کرده و نظام نوپای جمهوری اسلامی را با مدیریت خود به جهان شناساند.
امام جمعه موقت تهران جنگ های جهانی اول و دوم را دنیایی از بحران عنوان کرد و گفت: دوران دفاع مقدس با رهبری داهیانه امام راحل بدون بحران تبدیل به فرصتی گرانقدر برای کشور شد.
وی اظهار داشت: 22 سال از پایان جنگ می گذرد اما کوثر فرهنگ جهاد و شهادت پایان پذیر نیست و نباید اجازه دهیم این فرهنگ غنی در جامعه کمرنگ شود.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس و نادیده انگاشتن این دستاوردها از سوی برخی افراد گفت: در دوران دفاع مقدس مجد و عظمت ملت تامین شده و دستاوردهای آن ملت را به ملتی تاثیر گذار در جهان اسلام تبدیل کرد.
وی ادامه داد: کشور ایران که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همپیمان رژیم صهیونیستی بود به برکت دوران دفاع مقدس به عنوان ملت تاثیر گذار فرهنگی در جهان معرفی شد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به خیزش های مردم منطقه این خیزش ها را حاصل مقاومت مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: مردم منطقه از مقاومت مردم ایران در این دوران تاثیر گرفته و به خوبی از نتیجه آن آگاه هستند.
وی یادآور شد: خروش مردم کشور مصر پرتوی از مقاومت و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
آیت‌الله خاتمی فریاد الله اکبر کشورهای منطقه را به عنوان شعار دینی همه ملت های آزادی خواه جهان پرتوی از نور مقاومت مردم ایران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: ملت‌های منطقه به خوبی از ملت ایران یاد گرفته‌اند که تنها راه مبارزه با استبداد و استکبار اشاعه فرهنگ مقاومت است.
وی اظهار داشت: چه کسی باور می‌کرد در کشورهای به اصطلاح خاورمیانه جدید آمریکا، ملت‌ها این چنین بیدار شده و نقشه‌های آمریکا و صهیونیست یکی یکی نقشه بر آب شود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مصر به عنوان حیات خلوت و جزیره امن صهیونیست‌ها و آمریکا همان گونه که لانه جاسوسی آمریکا در ایران ویران شده سفارت رژیم اشغالگر قدس نیز در مصر اشغال شود، افزود: به برکت مقاومت مردم ایران در دوران دفاع مقدس و تاثیر گیری مردم منطقه از قیام‌های مردم ایران اکنون شاهد قوام جامعه اسلامی به برکت بیداری اسلامی هستیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول