اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر صورت گرفت؛

اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی مدهامتان در کاشان

خبرگزاری فارس: مرحله شهرستانی نخستین جشنواره قرآنی مدهامتان در کاشان با انتخاب نفرات برتر طی مراسمی در زیارت پنجه‌شاه این شهرستان به کار خود پایان داد.

اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی مدهامتان در کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان شنبه ‌شب در این مراسم اظهار کرد: در این جشنواره 150 شرکت‌کننده از فعالان قرآنی و قاریان طرح تلاوت نور در مساجد، مؤذنان، ائمه جماعات و حافظان قرآن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در چهار رشته به رقابت پرداختند.
محمد‌مهدی صباغی رشته حفظ در پنج بخش یک، سه، 20، 10 و 30 جزء قرآن کریم در بخش برادران را از رشته‌های این جشنواره برشمرد و افزود: قرائت، اذان و ترتیل از دیگر رشته‌های این جشنواره قرآنی است.
وی شرایط سنی شرکت‌کنندگان در این مسابقات را  16 تا 30 سال عنوان‌ و تصریح کرد: شرایط سنی رشته تفسیر ویژه امامان جماعت مساجد حداکثر‌ 40 سال سن و مسابقات رشته‌های اذان و ترتیل نیز در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار شد.   
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خاطرنشان کرد: رشته صحت قرائت نماز این جشنواره نیز هفته گذشته بین 50 کودک هشت تا 15 سال برگزار و پنج نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
به گفته وی، هشتم مهر ماه سال جاری هم مسابقات تفسیر و مفاهیم قرآن از چهار جزء اول قرآن کریم از کتاب تفسیر همراه از تألیفات ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و نهج‌البلاغه ویژه امامان جماعت مساجد در این شهرستان برگزار می‌شود.
صباغی با اشاره به تجلیل از نفرات برتر هر رشته اظهار کرد: نفرات اول رشته‌های قرائت، حفظ در سه بخش 10، 20 و 30 جزء (حفظ کل)، اذان، ترتیل و تفسیر برادران به مرحله استانی این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.
مرحله شهرستانی نخستین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان  اصفهان، اداره‌ اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه آیت‌الله اعتمادی، ستاد اوقات فراغت شهرستان، سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، حسینیه زیارت پنجه‌شاه، کانون فرهنگی هنری شهرک 22 بهمن، نهاد قرآن کریم کاشان و کانون فرهنگی هنری تخصصی قرآنی امام خامنه‌ای طاهرآباد برگزار شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول