اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک؛

جشنواره قرآنی مدهامتان در کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، از برگزاری مرحله استانی هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد در آینده‌ای نزدیک در سنندج خبر داد.

جشنواره قرآنی مدهامتان در کردستان برگزار می‌شود
کامل گلباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: مرحله استانی هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان از سلسله جشنواره‌های جوانان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در 28 شهریور ماه جاری در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه این مسابقات ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، خاطرنشان کرد: جشنواره مدهامتان در هفت رشته شامل قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، صحیح‌خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، تفسیر قرآن کریم، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، حضور پرنشاط‌‌ اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌های مساجد به کشف استعدادهای قرآنی و آشنایی بیشتر مردم با استعدادهای قرآنی موجود در کانون‌های مساجد را از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان ذکر کرد.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات حفظ در پنج بخش یک، سه، 10، 20 و 30 جزء (حفظ کل) قرآن کریم، افزود: رشته صحیح‌خوانی ویژه گروه سنی هشت تا 15 سال است که آزمون همراه با قرائت یک رکعت نماز در حضور داوران از شرکت کنندگان گرفته می‌شود.
گلباغی تصریح کرد: رشته اذان نیز در دو گروه سنی زیر و بالای 16 سال و ترتیل‌خوانی ویژه مجریان طرح تلاوت نور با تایید امام جماعت مسجد برگزار میشود.
وی رشته تفسیر را ویژه امامان جماعت مساجد ذکر کرد و افزود: مسابقات تفسیر نیز از چهار جزء اول قرآن کریم از کتاب تفسیر همراه و رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و تصحیح اذکار نماز هشتم نیز مهر ماه امسال در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، در ادامه اظهار داشت: شرکت در رشته‌های ترتیل و اذان، ویژه موذنان و تالیان طرح تلاوت نور نیز مستلزم ارائه تایید کتبی امام جماعت مسجد است.
گلباغی با اشاره به لحاظ شرط سنی 16 تا 30 سال برای شرکت در این مسابقات، یادآور شد: در رشته تفسیر حداکثر سن 40 سال است.
وی در ادامه با بیان اینکه از نفرات اول تا سوم هر رشته با اهدا لوح تقدیر و جوائز ارزنده‌ای تجلیل می‌شود، افزود: نفر اول برادران در رشته‌های قرائت، حفظ در سه بخش 10، 20 و 30 جزء (حفظ کل)، اذان، ترتیل و تفسیر برای حضور در مرحله کشوری به استان زنجان معرفی می‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند با تلفن‌های 3283859-0871 و 3246544-0871 دبیرخانه امور مساجد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تماس حاصل نمایند. 
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول