اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه کاشان خبر داد:

راه‌‌اندازی 3 رشته جدید دکترا در دانشگاه کاشان

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان از ایجاد 3 رشته جدید در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد.

راه‌‌اندازی 3 رشته جدید دکترا در دانشگاه کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان امیرحسین رسول‌نیا شنبه ‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد 24 رشته جدید در این دانشگاه موافقت قطعی به عمل آورد که از این تعداد 12 رشته جدید ایجاد شده در دوره کارشناسی ارشد، 9 رشته کارشناسی و سه رشته نیز ویژه دوره دکتراست.
وی فیزیک، مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک را‌ رشته‌های جدید دوره دکترای دانشگاه کاشان ذکر و اضافه کرد: برای دوره کارشناسی ارشد نیز با رشته‌های نهج‌البلاغه، حقوق جزا و جرم‌شناسی، علوم اجتماعی گرایش مطالعات فرهنگی، شیمی گرایش شیمی و فناوری اسانس، ریاضی کاربردی، فیزیک گرایش اتمی و مولکولی، فوتونیک، کامپیوترگرایش نرم‌افزار، مهندسی برق کنترل، مهندسی مکانیک، ساخت و تولید و مهندسی منابع طبیعی گرایش بیابان‌زدایی و مهندسی منابع طبیعی گرایش آبخیزداری موافقت شده ‌است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان، علوم کامپیوتر، آمار و کاربردها، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی گرایش زیست فناوری، باستان‌شناسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، روانشناسی عمومی، مهندسی عمران، مهندسی مواد و مهندسی صنایع را نیز از رشته‌های دوره کارشناسی برشمرد.
وی‌ پذیرش دانشجو دوره‌های مذکور را منوط به تأمین شرایط علمی، آموزشی و اعتبارات مالی دانست و خاطرنشان کرد: ‌هزار و 462 دانشجو در دانشگاه کاشان برای سال تحصیلی 91-90 پذیرش شده که 733 نفر از این دانشجویان برای دوره کارشناسی ارشد و 729 نفر نیز برای دوره کارشناسی پذیرش شده‌اند.
به گفته وی 369 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد در دوره روزانه و بقیه شبانه پذیرفته شده‌اند و 235 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دوره روزانه، زن و 134 نفر نیز مرد هستند.
وی با اشاره به اینکه در دوره شبانه کارشناسی ارشد، 230 نفر زن و 134 مرد پذیرفته شده‌اند، گفت: دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در 39 رشته پذیرفته و به تحصیل مشغول می‌شوند.
رسول‌نیا تصریح کرد: 511 نفر از دانشجویان کارشناسی نیز برای دوره روزانه و 218 نفر نیز شبانه و از 219 نفر از پذیرفته‌شدگان دوره کارشناسی روزانه، زن و 292 نفر نیز مرد هستند و برای دوره شبانه کارشناسی نیز 91 نفر زن و 127 دانشجوی مرد پذیرفته شده‌ و دانشجویان روزانه و شبانه دوره کارشناسی نیز رای تحصیل در 21 رشته این دانشگاه انتخاب شده‌اند.
وی با اشاره به ادامه ثبت‌نام دانشجویان دوره کارشناسی ارشد تا پایان شهریور و کارشناسی نیز تا پنجم مهر ماه عنوان کرد: در دانشگاه کاشان حدود 7 هزار دانشجو در بیش از 60 رشته گرایش مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول