اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

دانشگاه ادیان و مذاهب دانشجوی دکترا میپذیرد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی از پذیرش دانشجوی دکترا در چهار رشته دین‌پژوهی، تصوف و عرفان اسلامی، مذاهب کلامی و شیعه‌شناسی خبر داد.

دانشگاه ادیان و مذاهب دانشجوی دکترا میپذیرد
علیرضا مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد اظهار داشت: افراد متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب باید در آزمون اختصاصی و سراسری شرکت کنند.
وی با بیان اینکه 10 رشته برای آزمون اختصاصی درنظر گرفته شده است، گفت: متقاضیان برای تحصیل در هر یک از رشته‌های ادیان ابراهیمی، ادیان غیرابراهیمی، دین‌شناسی، فلسفه هنر، فرق تشیع، مطالعات تاریخ تشیع، مذاهب اسلامی، مذاهب فقهی، تصوف و عرفان اسلامی باید در آزمون اختصاصی دانشگاه شرکت کنند.
مدیر آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: افراد متقاضی پذیرش باید دارای مدرک سطح دو حوزه باشند تا بتوانند برای شرکت در آزمون اختصاصی ثبت‌نام کنند.
وی عنوان کرد: پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در هشت رشته ادیان ابراهیمی، ادیان غیرابراهیمی، دین‌شناسی، فرق تشیع، مطالعات تاریخ تشیع، مذاهب اسلامی، مذاهب فقهی، تصوف و عرفان اسلامی صورت میگیرد.
مقدم با اشاره به آمار دانشجویان پذیرش شده در سال جاری گفت: 280 نفر از دانشجویان در آزمون اختصاصی و سراسری سال جاری برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا پذیرش شدند.
وی از پذیرش دانشجو در مقطع دکترا برای نخستین بار در این دانشگاه خبر داد و افزود: دانشجویانی در رشته‌های دین‌پژوهی، تصوف و عرفان اسلامی، مذاهب کلامی و شیعه‌شناسی از طریق آزمون سراسری و اختصاصی در مقطع دکترا پذیرش شدند.
مدیر آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: اکنون در حال پیگیری برای دریافت مجوز برای رشته‌های ادیان مسیحی و مطالعات زنان در مقطع دکترا هستیم.
انتهای پیام/ج30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول