اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حفاظت محیط زیست هرمزگان خبر داد:

کشف محموله آبسنگ مرجانی و مرجان در اسکله باهنر

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از کشف محموله آبسنگ‌ مرجانی و مرجان توسط دریابانی اسکله باهنر خبر داد.

کشف محموله آبسنگ مرجانی و مرجان در اسکله باهنر
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید وفادار ظهر امروز در نشست تشریح این خبر، با اشاره به اهمیت مرجان‌ها اظهار کرد: طی گزارش تلفنی، دریابانی اسکله شهید باهنر، از یک فروند قایق صیادی در مسیر حرکتی جزیره لارک به بندرعباس محموله‌ای شامل حدود 150 کیلوگرم آبسنگ مرجانی و 22 قطعه کامل مرجان را به همراه دو قبضه سلاح صید غواصی و یک عدد تور صید ماهیان زینتی کشف و توقیف کرده است.
وی با بیان اینکه مرجان‌های مذکور بیشتر از گونه مرجان مغزی بوده است، افزود: آبسنگ مرجانی پرتولید‌ترین اکوسیستم‌های دریایی جهان و جز اکوسیستم آب‌های کم عمق مناطق گرمسیری به شمار می‌رود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان عنوان کرد: از آنجایی که بر اساس مصوبه شماره 260 مورخ چهاردهم اسفند ماه سال 84 شورایعالی حفاظت محیط زیست بها هر کیلوگرم مرجان از لحاظ ضرر و زیان یک میلیون ریال تصویب شده است میزان جریمه تعیین شده برای پرونده مذکور بیش از 200 میلیون ریال است که فرد متخلف باید بپردازد.
منبع غذای اصلی ماهیها، میگوها و دیگر گونه‌های حائز اهمیت اقتصادی، محلی امن جهت زیستگاه و محل تخم‌ریزی 10 تا 20 درصدی ماهیان تجاری جهان، حفاظت سواحل در برابر ضربات مخرب امواج و کاهش فرسایش ساحلی، دارا بودن مواد اولیه داروهای ضد سرطان و...، ایفای نقشی اساسی در زنجیره و شبکه غذایی دریاها و اقیانوس‌ها، تامین غذای بسیاری از مردم جهان "بیش از 20 درصد جمعیت جهان"، محل تجمع ماهیان تزیینی و آکواریومی، محلی برای استفاده‌های توریستی، اشتغال‌زایی و تامین مالی بسیاری از جوامع مجاور، ارزش‌های زیبایی شناختی و‌... از جمله ویژگی‌های مرجان‌هاست که این گونه‌ها را دارای اهمیت بالایی کرده است.
آبسنگ‌های مرجانی ایران عمدتا در اطراف جزایر خارکو، خارک، لاوان، هندورابی، کیش، فارور، بنیفارور، سیری، تنب کوچک، لارک، ابوموسی و هنگام دیده میشود.
27 گونه مرجان در اطراف جزایر ایرانی دیده شده که 21 گونه آن در اطراف جزیره کیش است.
با توجه به اهمیت آبسنگ‌های مرجانی و از آنجائی که صید مرجان‌ها طیق بند ج ماده 3 قانون شکار و صید آبزیان جرم محسوب میشود، متهمان پرونده مذکور در راستای سیر مراحل قانونی پرونده به دادگاه معرفی شده‌اند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول