اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی؛

مجتمع آبرسانی ده یوسفیان دلفان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دلفان، مجتمع آبرسانی ده یوسفیان شهرستان دلفان به بهره‌برداری رسید.

مجتمع آبرسانی ده یوسفیان دلفان به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این طرح در دلفان گفت: این مجتمع شامل چهار روستا و با 118 خانوار است که برای اجرای این طرح 2 هزار و 150 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
علیرضا کاکاوند یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه مذکور، شامل حفر یک حلقه چاه دستی به عمق 15 متر،ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ و محوطه‌سازی، احداث خط انتقال به طول 3 هزار و 850 متر، احداث شبکه داخلی 7 هزار و 800 متر مکعب، خرید امتیاز برق و احداث شبکه 50kw و ساخت مخزن 130متر مکعب سنگ و سیمان است.
وی افزود: استان لرستان در مجموع دارای 2 هزار و 836 روستا با 144 هزار و 395 خانوار و 682 هزار و 700 نفر جمعیت است.
کاکاوند اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و 929 روستا با جمعیتی معادل 628 هزار و 500 نفر از شبکه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند که یک هزار و 370 روستای آن دارای جمعیتی بالای 20 خانوار و 559 روستا نیز کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند.
وی گفت: در حال حاضر سرانه مصرف آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان لرستان 128 لیتر در هر شبانه روز است و این درحالی است که میزان تولید آب در مناطق روستایی لرستان حدود 170 تا 200 لیتر در طول شبانه روز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: شاخص بهره‌مندی مردم روستاهای لرستان از آب آشامیدنی 75,34 درصد است، که قرار است این شاخص تا پایان سال جاری به 87,5 درصد و تا پایان برنامه پنج توسعه به 92 درصد برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: طی سال 89 برای اجرای 202 طرح عمرانی آب‌رسانی در لرستان 220 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که 201 میلیارد و 500 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول