اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

عرفان شهدا بعد از شهادتشان متجلی می‏شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: خداوند اراده کرد تا شهدایی که عارفانه زندگی کردند، عرفان آنها بعد از شهادتشان متجلی شود.

عرفان شهدا بعد از شهادتشان متجلی می‏شود
به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که شهدا زنده‏اند.
وی با بیان اینکه هر کسی در این دنیا باید موت و مرگ را بچشد، اضافه کرد: در آیه قرآن آمده که چون شهدا نمی‏میرند و مرگ را نمی‏چشند، شهدا دوباره زنده می‏شوند تا مرگ را بچشند و درک کنند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: چون در این آیه آمده که شهدا باید مرگ را بچشند دوباره زنده می‏شوند به این معناست که در حال حاضر شهدا زنده‏اند و در واقع نمرده‏اند و دوباره به عالم می‏آیند تا مرگ را تجربه کنند.
علاءالدینی تاکید کرد: شهدای گرانقدر در رکاب امام زمان (ع) زنده می‏شوند.
وی افزود: خداوند متعال اراده کرد تا شهدایی که عارفانه زندگی کردند، عرفان آنها بعد از شهادتشان برای مردم متجلی شود و در واقع این عرفان با پنهان شدن یا گم شدن بدنشان تجلی پیدا کند.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: پیکر شهید گمنامی که امروز در شهرستان دماوند تشییع شد امروز بعد از ظهر ساعت پنج عصر نیز در شهر آبسرد شهرستان دماوند تشییع می‏شود.
علاءالدینی اضافه کرد: همچنین امشب در شهر آبسرد یادواره شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می‏شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین فردا صبح پیکر این شهید گرانقدر هشت سال دفاع مقدس در شهر رودهن تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن خاکسپاری می‏شود.
پیش از ظهر امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، با حضور پرشور مردم و مسئولان شهرستان دماوند پیکر مطهر شهید گمنام در دماوند تشییع شد.
پیکر مطهر این شهید گمنام از حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان دماوند بر روی دستان پر از عشق مردم به سمت میدان امام خمینی (ره) تشییع شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول