اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

وصیتنامه امام منشور انقلاب است

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: وصیتنامه امام راحل منشور و رمز بقای انقلاب اسلامی است.

وصیتنامه امام منشور انقلاب است
نظرعلی علیزاده امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت هفته دفاع مقدس را از ارزشمندترین دوران انقلاب اسلامی دانست.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس موجب عزتمندی نظام شده است، برحفظ و پاسداری این ارزش‌های پاک انسانی و لزوم انتقال مجموعه ارزش‌های متعالی این دوران به نسل جوان جامعه تأکید کرد و افزود: ضروری است این حماسه تاریخی به نحو شایسته‌ای به نسل‌های آینده انتقال داده شود.
فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمنان ما با جنگ نظامی و تحریم به اهداف خود نرسیده‌اند و از این رو جنگ نرم را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیش گرفته‌اند، افزود: استکبار امروز تمام قدرت و نیروی خود را روی جنگ نرم گذاشته است و ما باید در مقابل این جبهه جدید دشمن بصیرت و استقامت داشته باشیم.
این مسئول تصریح کرد: امروز حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه ما به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و نرم‌افزاری دشمن از اهمیت به سزایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس در دفاع از کیان کشور شجاعت و مردانگی را به اثبات رساندند، افزود: این تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌ها نشانه حاکمیت فرهنگ ایثار، شهادت و بسیج در ایران اسلامی است.
عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان گفت: این فرهنگ ناب و الهی باید علاوه بر اینکه در جامعه اسلامی ایران نهادینه و استمرار داشته باشد به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.
علیزاد اضافه کرد: اکنون روحیه ایثار و شهادت فرزندان ایران اسلامی الگوی همه آزادیخواهان و نهضت‌های اسلامی قرار گرفته است.
 
* 32 سال در حال جنگیم
این مسئول با بیان اینکه جنگ استکبار علیه انقلاب اسلامی از بهمن 57 آغاز شده است، اظهار داشت: 32 سال است که در حال جنگیم و دفاع مقدس یک برهه حساس از جنگ نابرابر با استکبار جهانی بود.
وی با اشاره به مراحل جنگ 32 ساله با استکبار، یادآور شد: دهه نخست انقلاب با دشمنان جنگ سخت داشتیم و جنگ نرم، نیمه سخت و اطلاعاتی و امنیتی از مراحل پس از این دهه با دشمنان اسلام بوده است.
فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: جنگ نرم با هدف گرفتن فکر و اندیشه ملت‌ها نقش مهمی را در سست کردن حلقه‌های فکری و فرهنگی جوامع ایفا می‌کند و مردم کشورمان توانسته‌اند در مقابل این تهاجم بایستند.
وی افزود: آن روز جنگ سخت بود و امروز جنگ نرم صحنه مبارزه ماست و باید تفکر راهبردی را در پیش گیریم و بصیرت، تقوا و اعتماد به نفس را بالقوه دنبال کنیم. 
 
* وصیتنامه امام (ره) منشور انقلاب اسلامی است
وی با اشاره به رمز بقای انقلاب اسلامی تصریح کرد: رمز بقای و پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان در وصیتنامه امام راحل یافت که منشور انقلاب اسلامی است.
علیزاده افزود: در وصیتنامه امام راحل دو رکن وحدت و انگیزه الهی عامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان شده که همین دو عامل سبب پایداری و بقای جمهوری اسلامی ایران است.
استاد دانشگاه‌های گیلان بیان کرد: امام خمینی (ره) در آغاز نهضت تمام آحاد جامعه را به وحدت و فریادرسی اسلام دعوت کردند و با این هدف وحدت اقوام و مذاهب ایجاد شد.
وی اضافه کرد: امام راحل با همین عقیده و تفکر شرق و غرب استکبار را به چالش کشاند و آنها را به مبارزه عقیده و فکر و پاسخگویی به ملت‌های مستضعف طلبید.
این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، متذکر شد: امروز امنیت و پایداری کشور در شرایط بحرانی جهان مرهون فداکاری و از جان گذشتگی شهدای والامقامی است که ارزشمندترین دارایی خود که جانشان بود را در این راه استوار و پایدار در طبق اخلاص قرار دادند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول