اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد:

افزایش تعامل بین داروسازان با پزشکان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر افزایش تعامل بین داروساز با پزشک گفت: اگر تعامل بین داروسازان با پزشکان صحیح انجام گیرد درمان نیز به نحو احسن صورت خواهد گرفت.

افزایش تعامل بین داروسازان با پزشکان
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دکتر سید جلیل میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در همایش تجلیل از داروسازان برتر و داروسازان پیشکسوت استان یزد با اشاره به پیشرفت های چشمگیر در حوزه معاونت غذا و داروی استان اظهار کرد: وضعیت عملکرد معاونت غذا و داروی دانشگاه متبوع قابل قیاس با عملکرد چندین ساله اش در سالهای قبل نیست.
وی ادامه داد: به فضل خدا با تاسیس دانشکده داروسازی در شعبه ملی و بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم اکنون 20 دانشجو در دانشکده داروسازی ملی دانشگاه مشغول تحصیل هستند و 30 دانشجو نیز در بهمن ماه سال‌جاری در شعبه بین الملل پذیرش خواهند شد.
میرمحمدی همچنین از افتتاح و اختصاص تجهیزات عالی در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی در حوزه معاونت در چندماه گذشته خبرداد.
وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه داروسازان استان با دانشکده‌های داروسازی ارتباط قوی علمی، پژوهشی و آموزشی برقرار نمی کنند تاکید کرد: این مهم یک نیاز اساسی بوده چرا که قبل از ایجاد هر گونه  نتیجه ای اثرات مثبتی برای شخص داروساز خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین تصریح کرد: سال گذشته 10 مقاله از سوی معاونت غذا و داروی استان ارائه شد که 5 عدد در ISI  و 5 عدد در مجلات علمی معتبر کشور به چاپ رسیده است.
میرمحمدی همچنین به حضور فعالتر مسئولان فنی در داروخانه ها تاکید کرد.
وی با بیان این مطلب که داروسازان نقش حیاتی در داروخانه را دارند اظهار داشت: بعضا مشاهده می شود بحث تعامل داروساز و پزشک کمرنگ شده است و مشاوره ای که توسط داروساز باید انجام گردد به بیمار صورت نمی گیرد بنابراین داروسازان باید در این خصوص نیز نقش فعالتری ایفا نمایند و توضیحات لازم را به بیمار ارائه دهند.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره گیاهان دارویی خطاب به داروسازان گفت: جایگاه واقعی گیاهان دارویی با همت داروسازان مشخص می شود.
وی ضمن اشاره به تاسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه متبوع گفت: گاها طرح هایی در این مرکز انجام شده ولی عملا استفاده ای از نتیجه آنها نشده است لذا باید تلاش کرد تا طرح های انجام شده به نتیجه برسد.
میرمحمدی همچنین تاکید کرد: برخی داروهای گیاهی نیز در استان یزد وجود دارد که در حال فراموشی است لذا توصیه می شود اطلاعات لازم نیز بعضا راجع به اسم گیاه و خواص آن بررسی و جمع اوری گردد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول