اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس انحمن علمی داروسازان ایران:

وضعیت صنعت داروسازی کشور نسبت به سال گذشته بدتر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس انحمن علمی داروسازان ایران گفت: وضعیت صنعت داروسازی کشور نسبت به سال گذشته بدتر شده است و این موضوع جای نگرانی دارد.

وضعیت صنعت داروسازی کشور نسبت به سال گذشته بدتر شده است
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، سیدحمید خویی در دهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد با بیان اینکه اوضاع عمومی داروسازی کشور نسبت به سال گذشته بدتر شده است ادامه داد: این موضوع جای نگرانی دارد که باید هر چه سریع‌‌تر به آن رسیدگی شود.

وی افزود: تشکیل سازمان غذا و دارو و پیشرفت‌های اخیر کشور در داروی بالینی دو اتفاق خوب در زمینه صنعت داروسازی است اما موضوع کهنه تعرفه همچنان لاینحل باقیمانده است.

خویی یادآور شد: ناهنجاری صنعت داروسازی و تهدیدهای اقتصادی موجود در آن از دیگر موارد نگرانی است که به عنوان مثال قیمت داروهای تولید داخل بر اساس یوروی 1350 تومانی تصویب شده اما تولید کنندگان مواد اولیه را هزار و 750 تومان خریداری میکنند که این مابه‌التفاوت سود دارو را از بین میبرد.

وی گفت: داروساز در دسترس‌ترین تیم سلامت است اما باید گفت تا کی باید مشاوره‌های داروسازی رایگان باشد آن هم با وضعیت تاخیرهای 7 الی 8 ماهه پرداخت بدهی بیمه‌ها.

خویی تصریح کرد: باید در زمینه داروسازی کار فرهنگی انجام شود که مردم بر اساس آن بدانند که آخرین مرحله درمان مطب پزشک نیست بلکه دریافت دارو و اطلاعات مربوط به مصرف آن است.


در ادامه این مراسم احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت:‌ داروسازی ایران پس از انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی داشت که از جمله آنها آموزش علم داروسازی است که در جامعه از افتخارات پزشکی کشور محسوب میشود.

وی افزود: خوشبختانه پس از انقلاب 15 دانشکده داروسازی تاسیس شد که در کنار آن مقالات و نشریات زیادی توسط داروسازان کشور در دنیا مطرح شد.

شیبانی با بیان اینکه دستیابی به تولید داروهای نوترکیب از دیگر دستاوردهای صنعت داروسازی است تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله بسیار حساسی هستیم که روی حرفه داروسازی حساسیت های مختلفی وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک نیاز داریم هویت داروسازی را ارتقاء بخشند.

وی گفت: نقش داروسازی در چرخه سلامت بسیار موثر است و دارو ابزار مهمی در درمان و سلامت کشور محسوب میشود و عرضه خدمات دارویی هم بخش مهمی از خدمات مهم داروسازی است.

شیبانی با بیان اینکه به شدت به کمک داروسازان نیازداریم تصریح کرد: باید امسال هر چه بیشتر در ارتباط با هویت داروسازی تلاش کنیم. 

در ادامه این مراسم رهبر مژدهیآذر، رئیس انجمن داروسازان ایران نیز گفت: داروسازی در کشور شناخته شده نیست و متاسفانه حساسیت کاری داروسازان را مسئولان متوجه نیستند.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول