اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

رهبر معظم انقلاب زعامت بیداری اسلامی را به‌ دست گرفتند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با اشاره به ویژگی‌های مقام معظم رهبری و بیان اینکه مقام معظم رهبری در دنیا بی‌نظیر است، گفت: رهبر معظم انقلاب زعامت بیداری اسلامی را به ‌دست گرفتند.

رهبر معظم انقلاب زعامت بیداری اسلامی را به‌ دست گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) در ایجاد تمدن اسلامی و لزوم احیای دوباره تمدن اسلامی در سراسر جهان نقش موثری داشتند.
امام جمعه شهرری افزود: نقش امام صادق (ع) در ایجاد کردن تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست و زیربنای تمدن اسلامی را علم و دانش تشکیل می‌دهد.
وی در ادامه افزود: شکوفایی علم و دانش از برکت اسلام، رسول خدا (ص)، اهل ‌بیت (ع)‌ و به ویژه در دوره امام صادق (ع) است.
حجت‌الاسلام شاهچراغی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب تاکید کرد و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور اصول و ارزش‌های نظام اسلامی است و همه آحاد جامعه باید به آن توجه داشته باشند. 
وی تاکید کرد: امروز کشور ما به برکت خون شهیدان به عزت، افتخار و سربلندی رسیده است.
وی اضافه کرد: اگر امروز رئیس جمهور ایران در سازمان ملل با این افتخار سخن می‌گوید به برکت خون شهدا و جانفشانی‌های جوانان این مرز و بوم است.
شاهچراغی گفت: حضور اندیشمندان و انقلابیون در این اجلاس بسیار چشمگیر بود و با عظمت خاصی برگزار شد.
امام جمعه شهرری در ادامه برگزاری اجلاس بسیار مهم بیداری اسلامی در ایران را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: به دنبال بیداریهایی که در کشورهای اسلامی رخ داد، به نوعی این حرکت‌ها باید رهبری می‌شد که این کنفرانس با حکمت و درایت مقام معظم رهبری در ایران برگزار شد.
وی ادامه داد: اجلاس بیداری اسلامی ابتکار جمهوری اسلامی ایران بود و این ابتکار خشم دشمنان را به ‌دنبال داشت و تلاش‌های فروانی هم در این راستا کردند تا جلوی این حرکت را بگیرند و آن را خنثی کنند اما به لطف خدا نتوانستند.
حجت‌الاسلام شاهچراغی خاطرنشان کرد: اگرچه با ترور یکی از مهمانان این همایش که ربانی بود نتواستند جلوی این کار را بگیرند چراکه این حرکت کار خودش را کرده بود و اثر خودش را گذاشته بود.
شاهچراغی بیان کرد: مقام معظم رهبری دنبال این بودند چنین حرکتی را انجام دهند و مبنای اصلی این انقلاب‌ها با تکیه بر اسلام و اخلاق سفارش کردند و بیانات رهبری نیاز به تفسیر فراوانی دارد.
امام جمعه شهرری ادامه داد: خدا را شاکر باشیم که خداوند یک رهبر این چنینی بیدار و بی‌بدیل را برای ما قرار داده است و واقعا با تحقیق می‌توان عنوان کرد در دنیا نظیر رهبری نداریم و در این جمع سبب شد که رهبر معظم انقلاب زعامت جهان را در این بیداری اسلامی به دست بگیرند.
وی با اشاره به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در این اجلاس تاکید کرد: دشمنان بعد از برگزاری اجلاس احساس خطر کردند و با کمک رسانه‌ها به ‌ویژه بی‌بی‌سی تلاش کردند که به نوعی این حرکت عظیم را خنثی و عظمت آن را تحت‌الشعاع قرار دهند که «برهان‌الدین ربانی» یکی از مهمانان این کنفرانس را به شهادت رساندند. 
شاهچراغی خاطرنشان کرد: با برگزاری این اجلاس ضرورت داشت تا خط مشی بیداری اسلامی روشن شود چراکه دشمنان اسلام بیکار ننشسته‌اند و آنان نسخه خود را برای کشورهای اسلامی پیچیده بودند و حتی یکی از مقامات ترکیه به انقلابیون مصر پیشنهاد حکومت لائیک و بی‌دینی را پیشنهاد داده بود.
امام جمعه شهرری بیان کرد: مقام معظم رهبری در این اجلاس فرمودند که در کشورهایی که خیزش و بیداری اسلامی صورت گرفته باید حکومتی مبتنی بر اخلاق و اسلام حاکم باشد.
امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: عرصه‌های دینی، اخلاقی و علمی باید در کنار یکدیگر در تربیت دانش‌آموزان و نسل آینده کشور مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: فرزندان ایران زمین باید در عرصه دین و اخلاق با اخلاق اسلامی آشنا شوند و زشتی حرام‌خواری را بشناسند.
شاهچراغی در پایان با بیان اینکه جامعه ما نیازمند است در زمینه علمی نیز در سطح بالایی قرار گیرد، تصریح کرد: در سال جاری باید در عرصه دین، اخلاق و علم توفیقات بالایی داشته باشیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول