اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو سال اخیر صورت گرفته است؛

هزینه 30 میلیارد ریالی ترمیم بافت فرسوده نایین

خبرگزاری فارس: شهردار نایین گفت: تاکنون طی دو سال اخیر، حدود 30 میلیارد ریال در بافت قدیمی شهر نایین هزینه شده است.

هزینه 30 میلیارد ریالی ترمیم بافت فرسوده نایین
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن بهشتی‌فر امروز در جلسه‌ای در رابطه با احیای بافت فرسوده شهر نایین در محل شهرداری نایین در این مورد اظهار داشت: بافت‌های فرسوده یکی از معضلات و کاستی‌های قابل تأمل در هر شهری به شمار می‌آید که در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله، آتش‌سوزی و دیگر موارد می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: شهر تاریخی نایین با مساحتی بالغ بر یک‌هزار و 100 هکتار، حدود 105هکتار بافت فرسوده و قدیمی دارد که احیای آن به دلیل آن که بسیار در هم تنیده است در حد توان شهرداری نایین نیست و می‌طلبد سازمان میراث فرهنگی، وزارت مسکن، مالکان و بخش خصوصی به مدد شهرداری بیایند و سبب احیای بافت شوند.
شهردار نایین تصریح کرد: تاکنون طی دو سال اخیر حدود 30 میلیارد ریال در بافت قدیمی شهر نایین هزینه شده که کاری غیرقابل پیش‌بینی بوده و با مساعدت کلیه مسئولان استان صورت گرفته و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: یکی از کارهای زیربنایی که در طول این دو سال عملیاتی شد، بحث طرح جامع ویژه بافت است که در این طرح تکلیف مردم در ساخت و سازها مشخص شده و ارتفاع ساختمان و همچنین تعریض معابر در آن مشخص است.
بهشتی‌فر افزود: یکی دیگر از اقدامات مهمی که شهرداری در این راستا انجام داده تاسیس شرکت احیا و ساماندهی بافت فرسوده نایین با مشارکت شهرداری، شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه مرکزی و شرکت توسعه گردشگری است که وظیفه آن در راستای احیای بافت‌های فرسوده نایین است.
وی با اشاره به پروژه‌های انجام گرفته در شهرداری بیان داشت: تاکنون طرح‌های خوبی در این زمینه انجام شده که می‌توان به بازسازی و بهسازی کوچه‌های سه و هفت خیابان امام خمینی (ره)، سفره‌خانه سنتی، بازسازی و بهسازی بازارچه قدیمی کلوان، تخریب مکان زندان سابق و طرح روبه‌روی دروازه محله چهل دختران نایین است که طرح بهسازی و ایجاد فضای سبز و آب‌نمای آن در حال اجراست.
شهردار نایین تاکید کرد: در راه احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده، بازگرداندن مردم به این مناطق باید مهم‌ترین هدف مسئولان در این زمینه باشد، چرا که تنها عامل حفظ و احیای این مناطق، وجود زندگی و حیات در آن است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول