اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین خبر داد:

پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: نوسازی بافت فرسوده در قزوین با تسهیلات ویژه و تخفیف در قیمت نظارت رونق می‌گیرد.

پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین، فرامرز صادقی بیان کرد: مهندسین ساختمانی که اقدام به ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر قزوین کنند از 50 درصد ضریب کاهنده ظرفیت بهره‌مند می‌شوند و تخفیف 30 درصدی نیز در قیمت نظارت تا پایان سال 90، با در نظر گرفتن ظرفیت و صلاحیت مهندسین در بافت فرسوده اعمال می‌شود.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات در بافت‌های فرسوده ادامه داد: این تسهیلات و تخفیف، مصوبه هیئت چهار نفره استان در اردیبهشت سال جاری است که پس از پیشنهاد شهرداری قزوین به نظام مهندسی ساختمان در این جلسه مطرح شد و هیئت چهار نفره از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار قزوین، مدیرکل مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تشکیل شد که این امتیازات را به منظور تشویق بیشتر شهروندان و مهندسان برای ساخت و ساز در بافت فرسوده قزوین به تصویب رساند.
مدیر منطقه یک شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه این مصوبه از اول مهر ماه 90 اجرایی است، یادآور شد: این طرح مربوط به خیابان‌هایی با عرض کمتر از 16 متر است و سایر معابر و همچنین واحد های تجاری شامل این مصوبه نمی‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به قرار گیری بخش گسترده‌ای از شهر به ویژه منطقه یک شهرداری در بافت فرسوده و همچنین با در نظر گرفته تسهیلات ویژه از سوی دولت با هدف رونق ساخت و ساز و احیا این بافت، انگیزه لازم برای نوسازی ساختمان‌های فرسوده و ساخت و ساز در این منطقه افزایش می‌یابد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تغییر چهره این بافت از شهر قزوین باشیم.
صادقی در ادامه با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در منطقه یک توضیح داد: با توجه به تراکم بالای منطقه یک شهرداری قزوین امکان احداث فضای سبز وجود ندارد، به همین دلیل شهرداری قزوین اقدام به تملک نقاطی از منطقه یک برای ایجاد بوستان کرده است تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتواند سرانه فضای سبز منطقه را افزایش دهد.
وی اعلام کرد: در حال حاضر دو بوستان در سطح منطقه یک قزوین، یکی در جنوبی‌ترین قسمت شهر در خیابان اصفهان و دیگری در ناحیه دانش با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال احداث هستند که در صورت مساعد بودن هوا تا پایان سال به بهره‌برداری می رسند.
مدیر منطقه یک شهرداری قزوین در خصوص احداث بوستان‌های دیگر در سطح منطقه یک شهرداری قزوین عنوان کرد: سه بوستان دیگر در حال برنامه‌ریزی برای اجراست که یکی از این بوستان‌ها در ضلع جنوبی میدان میوه و تره بار به مساحت حدود 52 هزار متر مربع در باغات سنتی شهر و با حفظ درختان  قرار دارد که تملک 90 درصد زمین‌های آن انجام شده است.
وی یادآور شد: در حال برنامه‌ریزی برای احداث بوستانی در بافت فرسوده روبروی مسجد سنجیده هستیم که تملک این بوستان  نیز تا 90 درصد صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول