اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به وجود افزون بر 70 هزار بافت فرسوده شهری در کشور بر ترویج فرهنگ مشارکت مردم برای جا به جایی از این بافت‌ها تأکید کرد.

70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد
مجید کیان‌پور در حاشیه بازدید از بافت فرسوده شهری گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه هر ساله باید افزون بر 10 درصد از بافت‌های فرسوده شهری جابه جا شود.
وی خاطرنشان کرد: حدود 70 هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور شناسایی شده که در دستور کار مطالعه، بازسازی و مقاوم‌سازی قرار داشته و کار مطالعاتی بخش زیادی از این بافت‌های فرسوده نیز به اتمام رسیده است.
کیان‌پور افزود: باتوجه به رشد تصاعدی که در پرداخت تسهیلات انجام گرفته است، تاکنون ساکنان بیش از پنج هزار و 400 هکتار از بافت‌های فرسوده جا به‌ جا شده‌اند.
وی ابراز داشت: در سال 87 افزون بر 10 هکتار و در سال 88 نیز به بیش از 30 هکتار از بافت‌های فرسوده در کشور تسهیلات جا به جایی پرداخت شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: در سال 89 به تعداد 60 هزار و 50 هزار واحد مسکن برای انتقال از بافت‌های فرسوده تسهیلات پرداخت شد.
کیان‌پور با اشاره به رشد 2.5 برابری پرداخت تسهیلات برای جابجایی بافت فرسوده شهری عنوان داشت: برای افرادی که در بخش‌های فرسوده زندگی ‌می‌کنند، واحدهای جدید ساخته شده و ملک آنان در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
این مسئول ابراز داشت: این افراد خانه‌های خود را در اختیار دولت قرار داده و دولت نیز از طریق پرداخت تسهیلات و بدون گرفتن سهم آورده از متقاضیان، واحدهای آپارتمانی را در اختیار آنان قرار می‌دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات مسکن و شهرسازی برای ساخت واحدها کارمزدی چهار درصد است، عنوان کرد: متقاضیان پس از سکونت در این واحدها اقساط تسهیلات ارائه شده را پرداخت می‌کنند.
کیان‌پور میزان تسهیلات پرداختی برای ساخت هر واحد سنتی‌ساز را 200 میلیون ریال و برای هر واحد صنعتی‌ساز را 250 میلیون ریال عنوان کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی کمبو‌د شدید خدمات فضای سبز و ‌ناکارآمدی شبکه معابر، عدم خدمات‌رسانی مطلوب از سوی ادارات خدمات‌رسان، بالا بودن تعداد پلاک‌های مسکونی، تراکم بالای جمعیت و فقر ساکنان، پیچیدگی مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست‌ محیطی را از جمله مشکلات مربوط به بافت‌ فرسوده بیان کرد. 
کیان‌پور از مسئولان خواست تا در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی برای جابه جایی افراد از بافت‌های فرسوده شهری اقدامات و فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول