اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

صدور انقلاب خواب را از چشمان استکبار ربوده است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: صدور انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه خواب را از چشمان استکبار جهانی ربوده است.

صدور انقلاب خواب را از چشمان استکبار ربوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار صبح امروز در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: فداکاری و ایثار ملت قهرمان ایران رساترین و زیباترین واژه در قاموس ایستادگی است.
وی افزود: دفاعی که در دشت‌های سوزان جنوب و قله‌های برف گرفته غرب نشان از رشادت بزرگ ایثارگران دارد، همواره امواج نیلگون خلیج فارس، دفاع جانانه رزمندگان و دلاورمردان را تحسین می‌کنند.
نجار بیان داشت: نخل‌های خوزستان به پاس فداکاری‌های مردان و زنان خداجو با تمام قامت همچنان سرافراز ایستاده است و به شکوه و عظمتی که ایثارگران آفریده‌اند، مرحبا می‌گویند.
وی با تحسین رزم دیروز و اقتدار امروز رزمندگان بیان داشت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصتی برای دوباره دیدن و اندیشیدن زیبایی‌هایی است که ملت بزرگ ایران خالق آن هستند.
نجار تصریح کرد: پاسداشت دفاع مقدس گرامیداشت فداکاری، استقامت و پایداری ملت ایران است و تجلیل از ایثار و جان‌فشانی‌هایی است که در تاریخ فقط در روز عاشورا و نهضت عاشورا وجود دارد.
وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و سرزمین خود قله‌های رفیع و بلند رشادت و شهامت را درنوردیدند و دشمن را به خاک ذلت نشاندند.
نجار عنوان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس مهم‌ترین و پرافتخارترین حادثه انقلاب اسلامی است که نشان دهنده ظرفیت، توان و قابلیت مردان و زنان خداجوی این کشور است.
استاندار کرمان تصریح کرد: در 31 شهریور ماه سال 59 نوکر اجنبی در منطقه به دستور ارباب خود به بهانه اختلاف مرزی با سلاح اهدایی استکبار، جنگ تمام عیاری را علیه ایران آغاز کرد.
نجار با بیان اینکه در آن دوران بیش از 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود، افزود: ایران در آن مقطع دوران بازسازی و برنامه‌ریزی را می‌گذراند.
وی اظهار داشت: کشورهای استکباری با پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در معرض خطر و آسیب دیدند و پایگاه اصلی خود برای غارت اموال منطقه را از دست دادند.
نجار تصریح کرد: دشمنان پی بردند؛ اگر این انقلاب تنومند شود به الگویی برای مردم دنیا تبدیل می‌شود.
وی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که فرمود «ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم»، بیان داشت: تفکر کوچک آنها به دنبال این بود که این مطاع و کالا به روش کالاهای دیگر صادر می‌شود، غافل از اینکه این موج توفنده حرکت خود را ادامه می‌دهد.
نجار با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی الگویی برای مردم دنیا و موجب بیداری ملت‌ها به ویژه ملت‌های اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بساط ظلم، تجاوز و غارتگری را در هم کوبید.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به گونه‌ای صادر شد که موج اسلام‌خواهی دنیا را فرا گرفت و بیداری اسلامی را در کشورهایی مانند مصر، تونس، بحرین و اردن شاهد هستیم.
نجار گفت: صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورها خواب را از چشمان استکبار ربوده است.
وی بیان کرد: این حرکت‌ها، اقدامات و ایستادگی‌ها به برکت خون شهیدان، فداکاری رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس، دعای مادران و پدران شهدا، جانبازان و آزادگان و به برکت رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
نجار تصریح کرد: با زخمی که استکبار از این انقلاب و نظام الهی خورده است، هرگز از شیطنت‌های خود دست برنمی‌دارد و هر روز شاهد توطئه‌های جدیدی در داخل و خارج از کشور در ابعاد گوناگون برای این انقلاب هستیم.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند جلوی حرکت انقلاب اسلامی را بگیرد، افزود: آنها پی برده‌اند که هرگز نمی‌توانند این انقلاب را از بین ببرند.
نجار با اشاره به اینکه دشمن استحاله به نظام از درون را به هر شکل ممکن فرهنگی، اقصادی، اجتماعی و سیاسی دنبال می‌کند، اظهار داشت: در این زمینه تهاجم فرهنگی علیه نظام را شاهد هستیم.
وی به حضور امریکا در افغانستان اشاره و بیان کرد: با این حضور کشت مواد مخدر در افغانستان 12 درصد افزایش یافته است به طوریکه بزرگ‌ترین محموله قاچاق پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری در استان کرمان کشف و ضبط شد.
استاندار کرمان با اشاره به فتنه سال 88 تصریح کرد: مردم ایران در دی ‌ماه همان سال عظمت خود را بار دیگر همچون دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و امید دشمنان را به یأس بدل کردند.
نجار بیان داشت: امروز باید به اطاعت محض از ولی‌فقیه اهتمام جدی داشته باشیم زیرا رضایت خداوند، پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) در ر ضایت ولی امر مسلمانان است.
وی اذعان کرد: در کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها اتفاق افتاده، اگر رهبری مانند امام راحل و یا مقام معظم رهبری داشتند، اوضاع متفاوت بود.
نجار با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمود: «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، افزود: ولایت‌فقیه تا کنون انقلاب اسلامی را از حوادث و فتنه‌ها نجات داده است.
وی بیان کرد: هدایت و رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که انقلاب به صورت مقتدر و عزت‌مند به راه خود ادامه داد و وحدت و انسجام یکی از رمزهای دفاع مقدس بوده است.
نجار با بیان اینکه تمام مردم در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های نبرد می‌اندیشیدند و تمام امور در این راستا بود، بیان داشت: امروز باید از تفرقه و تشتت بپرهیزیم، زیرا دشمن ملت ما را متفرق می‌خواهد.
وی اظهار داشت: استکبار در دوران دفاع مقدس علاوه بر در اختیار قرار دادن اطلاعات، دانش و ابزار جنگی خود به عراق، سربازان خود را هم به جنگ علیه ایران می‌فرستاد به طوری که ما اسیران جنگی از 70 کشور جهان داشتیم.  
نجار وحدت کلمه را رمز پیروزی دانست و گفت: تمام مردم باید در این زمینه تلاش کنند و نخبگان رسالت سنگین‌تری دارند.
وی توجه به ارزش‌ها، معنویت، اخلاق و انس با قرآن و ائمه (ع) را ضروری دانست و افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس به علت رشادت در روز و تضرع و راز و نیاز در شب، «شیران روز و زاهدان شب» لقب گرفتند.
استاندار کرمان بر ترویج روحیه گذشت، خودباوری و رفتارهای نیک اسلامی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: امروز باید ارزش و معنویت راه شهدا در جامعه موج بزند،زیرا این امر رمز موفقیت رزمندگان بود.
نجار عنوان کرد: کشور از نظر علمی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و روند مناسبی را طی می‌کند، اما کافی نیست.
وی آمادگی دفاعی را ضروری دانست و بیان داشت: آمادگی نظامی کشور را بیمه می‌کند.
نجار بیان کرد: استان کرمان در دوران دفاع مقدس با اعزام 116 گردان نیرو در قالب لشکر 41 ثارالله و تقدیم 6 هزار و 544 شهید، 18 هزار جانباز و یک‌ هزار و 482 آزاده نام خود را در تاریخ انقلاب اسلامی پرآوازه کرده است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول