اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کیمته هماهنگی جشنواره سرودهای انقلاب:

جشنواره سرودهای انقلاب احیای سرودهای فارس است

خبرگزاری فارس: رئیس کیمته هماهنگی نخستین جشنواره سرودهای انقلاب و دفاع مقدس گفت: نخستین جشنواره سرودهای انقلاب و دفاع مقدس بهترین گام احیای جایگاه سرود فارس در کشور است.

جشنواره سرودهای انقلاب احیای سرودهای فارس است
به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، علی همتی عصر دیروز در حاشیه نخستین جشنواره سرودهای انقلاب و دفاع مقدس که در شهرستان آباده در حال برگزاری است، اظهار داشت: سرودهای انقلابی که همزمان با پیروزی انقلاب توسط هنرمندان متعهد تولید و اجرا شد به خوبی توانست شور و حماسه انقلاب و خاطرات به یاد ماندنی آن را تا سالیان سال در دل و جان مردم زنده نگاه دارد.
وی با بیان اینکه سرود را بی‌شک باید یکی از جذاب‌ترین و ناب‌ترین هنرهای انقلاب دانست، گفت: در سال‌های پس از انقلاب نیز سرودها و آثار فاخر فراوانی را سراغ داریم که حس پایداری و مقاومت را به ویژه در سال‌های پرافتخار دفاع مقدس در روح ملت ما دمید.
همتی ادامه داد: اکنون این سرودها به میراث ارزشمند فرهنگی این ملت تبدیل شده است و باید در حافظه تاریخی ملت ما باقی بماند و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و نباید از تلاش‌های شهر آباده و گروه سرود آن در دوران دفاع مقدس غافل شد.
این مسئول اضافه کرد: می‌توان گفت نخستین جشنواره سرودهای انقلاب و دفاع مقدس احیای جایگاه سرود فارس در کشور بوده که میزبانی آن به آباده رسیده است.
این مقام فرهنگی ضمن تشکر از مسئولان محلی آباده به خاطر همکاری برای برگزاری این رویداد مهم افزود: کمیته‌های گوناگونی از  جمله کمیته اسکان، پذیرایی و تدارکات برای این جشنواره ایجاد شده و نظارت دقیقی بر امر اجراها بوده است.
وی ادامه داد: گروه‌های شرکت کننده امروز هر یک با انجام دو اجرا با یکدیگر به رقابت پرداختند و نتایج همزمان با  اختتامیه اعلام می‌شود.
رئیس کمیته هماهنگی نخستین جشنواره سرودهای انقلاب و دفاع مقدس همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی برای گروه‌های مدعو خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شادابی و جوانی گروه‌ها تلاش می‌کنیم تا فضای جشنواره پر نشاط و خاطره‌انگیز باشد.
همتی همچنین استقبال چشمگیر مردم آباده از این جشنواره را  قابل تقدیر دانست و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره که قرار است  فردا 31 شهریور ماه جاری ساعت 16:30 و پس از گلباران قبور شهدای آباده انجام شود به یقین حق میزبانی آباده برای این مسابقات را ثابت می‌کند.
این جشنواره هم‌اکنون در شهرستان آباده در حال اجراست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول