اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دهه کرامت حرم مطهر حضرت معصومه:

زنگ کرامت در مدارس قم نواخته می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دهه کرامت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: بنا بود در روز میلاد حضرت معصومه (س) زنگ کرامت در مدارس استان نواخته شود اما با توجه به تعطیلی این روز در تقویم، باید برنامه‌ریزی برای اجرای این مراسم در یکی دیگر از روزهای هفته صورت گیرد.

زنگ کرامت در مدارس قم نواخته می‌شود
حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهتمام تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در مورد گرایش محتوایی در برنامه‌های امسال اظهار کرد: با توجه به مضامین زندگی فاطمه معصومه(س) روزهای دهه کرامت به اسامی مختلفی نام‌گذاری شده است.
وی نام‌گذاری این دهه را با توجه به زندگانی حضرت معصومه(س) و نیازهای جامعه دانست و افزود: حضرت معصومه(س) و شناخت شان و شخصیت، حضرت معصومه(س) و الگوی بصیرت و ولایت‌مداری، حضرت معصومه(س) و اسوه طهارت دختران، حضرت معصومه(س) و نهضت حجاب، حضرت معصومه(س)،‌ قم و جهان اسلام،‌ حضرت معصومه (س)و بیداری اسلامی، حضرت معصومه(س) و زمینه‌سازی ظهور، زیارت حضرت معصومه(س) و زیارت امام رضا(ع)، امام رضا(ع) عالم آل محمد اسامی روزهای دهه کرامت خواهند بود.
دبیر ستاد دهه کرامت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به بیش از 100 پیشنهاد در رابطه با اجرای برنامه‌های دهه کرامت در قم گفت: از این میان 72 برنامه برگزیده شده و دبیرخانه‌ای نیز برای سازماندهی این برنامه‌ها تشکیل شده است.
وی ابراز کرد: به تناسب هر یک از این برنامه‌ها نیز دفترچه‌هایی شامل ریزموضوعات و مستندات مربوط به برنامه‌ها نیز تهیه شده که در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
طاهری به حجم بالای برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: تلاش ما در راستای این مطلب بوده که دقت را فدای کمیت نکنیم زیرا به اعتقاد مجموعه آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) چنانچه صاحبان توان و مهارت در اجرای اینگونه برنامه‌ها کمک نکنند،‌ این کارها قابل انجام نخواهد بود.
دبیر ستاد دهه کرامت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برنامه‌های حرم مطهر برای تعامل با آموزش و پرورش در دهه کرامت در پنج محور ساماندهی شده است، ابراز کرد: عملیاتی شدن این برنامه‌ها موجب رشد و تعامل بیشتر مجموعه حرم با دانش‌آموزان می‌شود.
وی افزود: قرار بود در روز میلاد حضرت معصومه(س) زنگ کرامت در مدارس استان نواخته شود اما با توجه به تعطیلی این روز در تقویم، باید برنامه‌ریزی برای اجرای این مراسم در یکی دیگر از روزهای هفته صورت گیرد.
طاهری خواستار اجرای مراسم ویژ‌ه‌ای به مناسبت این روز در یکی از مدارس سطح استان به صورت محوری و همزمان در سایر مدارس شد و گفت: حرم مطهر متولی اجرای این برنامه بوده و تمام مسائل مربوط به اهدای جوایز و پذیرایی را متقبل می‌شود.
دبیر ستاد دهه کرامت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزاری جشن‌های تکلیف ویژه دختران و پسران را در دهه کرامت مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای مراسم جشن تکلیف دختران در روز 9 مهر ماه و جشن تکلیف ویژه پسران در روز 16 مهر ماه انجام شده است و در این راستا حرم مطهر برای پذیرایی از حدود 5 هزار نفر آمادگی دارد.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان تربیتی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان برتر کشور خبر داد و تصریح کرد: شرکت مربیان در این کلاس‌ها موجب آمادگی بیشتر آنها در راستای پاسخگویی به شبهات مربوط به زنان و مسائل مربوط به حجاب می‌شود.
طاهری افزود: جشن کرامت در طول این دهه در سطح مدارس استان با همکاری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود که می‌توان آن را با مراسم زنگ کرامت تلفیق کرد.
دبیر ستاد دهه کرامت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به برنامه‌ریزی برای بازدید رایگان دانش‌آموزان از موزه آستانه مقدسه ابراز کرد: این کار با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول