اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

انجام تغییرات عمده در آموزش مداوم پزشکی

خبرگزاری فارس: دبیر شورای آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تغییرات عمده در آموزش مداوم پزشکی خبر داد.

انجام تغییرات عمده در آموزش مداوم پزشکی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا امیرنیا ‌در دومین کنگره پزشکان شمال‌غرب کشور با اشاره به این که شرکت‌کنندگان این کنگره از نسل جوان تشکیل شده‌اند، اظهار کرد: امسال این کنگره همانند کنگره سال گذشته با استقبال گرم پزشکان مواجه شده است.
وی در خصوص تمدید پروانه‌های طبابت نیز گفت: تمدید پروانه طبابت هر پنج سال یک بار صورت می‌گیرد در هر تمدید باید کمبودهای مربوط به جامعه پزشکی جبران شود.
امیرنیا‌ از تغییرات عمده در آموزش مداوم پزشکی خبر داد و اعلام کرد: سامانه یکنواخت و یکپارچه‌ای از اول فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کرده است که استفاده از طریق این سامانه نیازی به کاغذ بازی نخواهد بود.
دبیر شورای آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی در ادامه افزود: از طریق این سامانه دیگر هر فردی در هر رشته‌ای، می‌تواند ابداعات خود را به سامانه ارسال کند تا بدون این که حضور فیزیکی داشته باشد در برنامه‌ها شرکت کند.
امیرنیا در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون در خصوص این سامانه با مشکلاتی مواجه نبوده‌ایم و اندک ایرادهایی که این سامانه داشته در حال بر طرف شدن هستند.
شهرام دبیری، دبیر علمی این کنگره نیز با اشاره به محورهای برگزاری کنگره اظهار کرد: تاثیر حذف یارانه‌ها بر نظام سلامت کشور، توانبخشی قلبی و مشکلات درونی سازمان نظام پزشکی و استفاده از روش‌های جدید تصویربرداری از جمله محور‌های اصلی این همایش است.
وی در خصوص اهداف گردهمایی پزشکان شمال‌غرب در تبریز را،‌ تبادل اطلاعات و بروز‌رسانی اطلاعات آموزشی و جبران کمبود، امتیاز آموزش مداوم برای تمدید پروانه‌های طبابت خواند و تصریح کرد: علاوه بر اساتید داخلی، میهمانانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز حضور یافته‌اند.
وی با تاکید بر نقش و تاثیر مطالعه بر افزایش دانش پزشکان عنوان کرد: این کنگره زمینه‌ای است تا پزشکان با تازه‌های پزشکی آشنا شوند تا در تشخیص و درمان بیماری‌ها بیش از پیش تاثیر‌گذار باشند.
دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی پزشکان شمال‌غرب کشور تصریح کرد: 68 برنامه باز‌آموزی شامل 62 برنامه مدون و شش برنامه غیر مدون با حضور یک هزار و 800 نفر از پزشکان شمال غرب کشور در این کنگره ارائه می‌شود.
تاکنون بیش از یک هزار و 500 نفر در این کنگره ثبت‌نام کرده‌اند که 350 نفر از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه‌های سراسر کشور و 20 نفر از اعضای هیئت بورد در این همایش سخنرانی خواهند کرد.
همچنین در دومین کنگره بین‌المللی پزشکان شمال غرب کشور 68 برنامه در 9 سالن پیگیری می‌شود که اصلی‌ترین شرکت‌کنندگان این کنگره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصان پزشکی شمال‌غرب کشور بوده و پزشکان سایر استان‌ها نیز در صورت تمایل می‌توانند در آن شرکت کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول